جلسه شورای سالمندان تا یک ماه آینده با حضور وزرا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسه شورای سالمندان تا یک ماه آینده با حضور وزرای دولت تشکیل خواهد شد. [divider] به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش بزرگ خانواده سالمندان که در سالن اجتماعات وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی برگزار شد،‌ اظهار داشت: همه […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسه شورای سالمندان تا یک ماه آینده با حضور وزرای دولت تشکیل خواهد شد.

[divider]

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش بزرگ خانواده سالمندان که در سالن اجتماعات وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی برگزار شد،‌ اظهار داشت: همه می‌دانیم در سیاست داخلی و خارجی باید تلاش‌های بیشتری را انجام دهیم تا به موفقیت های بزرگتری دست یابیم.

وی تصریح کرد:‌ سالمندان رنگین کمان جامعه هستند و ما باید به قشر سالمند جامعه احترام بگذاریم و سالمندان بنیادهای زندگی سالم را برای نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سالمندان به عنوان اجتماعی‌ترین گروه در هر خانواده کارکرد داشته‌اند. یکی از مشکلات عمده ما در عرصه روابط اجتماعی این است که مناسبت‌های خوبی را در خانواده فراهم نمی‌کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد:‌بزرگترین اشتباه این است که سالمندان را در آینه سن می‌بینیم بلکه سالمندان گنجینه دانش و کارآفرینی هستند.

وی افزود: هر جامعه‌ای که قصد دارد پیشرفت کند باید سالمندان را تکریم کند چرا که در گذشته سالمندان محل حل مسائل خانوادگی بوده‌اند و در سایه سالمندان طلاق و نزاع کمتر بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: قشر جوان ما نیز باید احترام ویژه‌ای را به سالمندان بگذارد و باید این فرهنگ نسل به نسل ادامه پیدا کند.

ربیعی در ادامه همایش با تأکید بر اینکه متأسفانه شورای عالی سالمندان در دولت گذشته به دلایلی تشکیل نشد، گفت: تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده نخستین جلسه شورای عالی سالمندان را با حضور وزرای مربوطه برگزار کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:‌ سند ملی راهبردی سالمندان تصویب شده است که امیدواریم یک قدم کوچک در این زمینه برداریم و در گام اول این سند را اجرا کنیم.

وی در ادامه در خصوص راه‌اندازی سرای سالمندان هنرمند گفت: خوشبختانه این مجموعه راه‌اندازی شد که امیدواریم در آینده گسترش پیدا کند.

به گزارش فارس در ادامه این مراسم همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه در دوره جدید خدمات رفاه اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: سال گذشته سازمان بهزیستی وعده‌ای را در خصوص راه‌اندازی سرای سالمندان ویژه هنرمندان مطرح نمود که این مجموعه راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی بنا دارد در قالب بنیادهای فرهیختگان خدمات متنوعی را برای قشر سالمند رقم زند چرا که تا افق ۱۴۰۴ بیش از ۱۵ میلیون سالمند در کشور خواهیم داشت که باید سعی شود خدمات متنوعی به این قشر ارائه شود.

هاشمی افزود: با افزایش سن کارمندی در کشور ما نیز باید آمادگی‌های لازم را برای ارائه خدمات در بخش‌های مختلف داشته باشیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی و فراهم کردن زیرساخت‌ها سطح خدمات به سالمندان افزایش یابد.