افزایش جمعیت سالمندان کشور به ۱۵ میلیون نفر تا ۱۴۰۴

 رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه‌اندازی خانه سالمندان هنر گفت: مطابق با سند چشم‌انداز، در سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۵ میلیون سالمند در کشور خواهیم داشت. [divider] به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور بعدازظهر امروز با حضور در مراسم همایش تکریم منزلت سالمندان و خانواده‌های آنها که به […]

 رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه‌اندازی خانه سالمندان هنر گفت: مطابق با سند چشم‌انداز، در سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۵ میلیون سالمند در کشور خواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور بعدازظهر امروز با حضور در مراسم همایش تکریم منزلت سالمندان و خانواده‌های آنها که به مناسبت هفته تکریم سالمند در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه روزهای خوبی را پیش روی خدمات اجتماعی برای سالمندان خواهیم داشت اظهار داشت: سال گذشته قولی را مبنی بر راه‌اندازی خانه سالمندان هنر داده بودیم اما تاکنون محقق نشده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم روز گذشته خانه سالمندان هنرمند را به همراه جمعی از هنرمندان راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی خانه سالمندان هنر استقبال کرده و تاکید بر این کرد که این خانه توسعه و گسترش یابد.

dssdsd

هاشمی ادامه داد: به دنبال این هستیم اقداماتی که تاکنون برای سالمندان مغفول مانده است را در راستای چشم‌انداز ۱۴۰۴ محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه مطابق با سند چشم‌انداز در سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۵ میلیون سالمند در کشور خواهیم داشت، عنوان کرد: اگر ۸ درصد جمعیت کشور بیش از ۶۰ سال باشد به این معنی است که ما به سمت سالمندی می‌رویم که این مسئله نشانه خوبی مبنی بر این است که سیستم سلامت و بهداشت کشور ارتقاء یافته است.

دبیر شورای ملی سالمندان با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌هایی را در جهت افزایش تعداد سالمندان فراهم کنیم، تصریح کرد: افزایش تعداد سالمندان به این معنی است که سطح بهداشت و سلامت جامعه افزایش یافته است چرا که افزایش تعداد سالمندان ارتباط مستقیمی با ارتقا سطح سلامت و بهداشت جامعه دارد.

هاشمی بیان کرد: در تلاشیم تا به زودی این شورا را احیا کنیم و از طریق آن مطالبات سالمندان را محقق سازیم.