شورای ساماندهی سالمندان

قم/ مسئولان در تامین خدمات رفاهی و سلامت سالمندان تلاش کنند

سید مهدی صادقی در جلسه شورای ساماندهی سالمندان، یکی از ضروری ترین نیازهای سالمندان را تکریم و حفظ احترام آن ها عنوان کرد و افزود: سالمندان تلاشگران دیروز و مربیان نسل آینده هستند و همه باید در نظر داشته باشیم که هرگونه تلاش برای افزایش امکانات و رفاه بیشتر قشر سالمند در حقیقت به نوعی برای نسل های آینده نیز کارا است.

وی اضافه کرد: باید کارگروهی تخصصی در مورد نحوه حمایت از سالمندان برای تامین نیازهای آن ها تشکیل شود و دستگاه های اجرایی نیز از سازمان بهزیستی حمایت های لازم را صورت دهند.

در این جلسه مدیر کل سالمندان سازمان بهزیستی کشور نیز با ارائه گزارشی از وضعیت سالمندان، افزود: با افزایش سرانه خدمات پزشکی و افزایش امید به زندگی در کشور سن سالمندان در کشور رو به افزایش است.

دکتر فرید براتی سده با اشاره به بالا بودن هزینه های نگهداری، توان بخشی و تامین خدمات رفاهی و سلامت برای قشر سالمند، اضافه کرد: اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید از طرح های مناسب در جهت بهبود وضعیت بودجه های سلامت در مورد سالمندان بوده است.

وی به لزوم فعال کردن تشکل های سالمندان در کشور اشاره و بیان کرد: بنیاد فرزانگان در جهت استفاده از سالمندان برای افزایش تحرک و پویایی آن ها در جامعه و کاهش مخاطرات دوران بازنشستگی در دستور کار دولت قرار دارد که با همکاری و حمایت دستگاه های اجرایی هر استان می توان به خوبی از این بنیاد بهره مند شد.

وی افزود: با تخصیص بودجه های لازم، استان قم را در اجرای طرح آموزش و نگهداری از سالمندان در منزل بصورت پایلوت انتخاب کرده ایم.

در ابتدای جلسه نیز رضا سلیقه مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به جمعیت ۸۵ هزار نفره سالمندان در استان، گفت: تهیه امکانات و تامین نیازهای این عزیزان و نیز حفظ سلامت افراد برای ورود به این دوره از اهم اهداف سازمان بهزیستی است.

در این جلسه سایر دستگاه های اجرایی استان نیز با بیان توانایی ها و امکانات موجود در دستگاه های متبوع، اهداف و برنامه های خود را برای حمایت از سالمندان ارائه کردند