به زودی جلسات شورای ملی سالمندان تشکیل می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی جلسات شورای ملی سالمندان تشکیل و همچنین سند جامع سالمندان نیز برای افزایش میزان کارآیی این قشر بازنگری می شود. [divider] علی ربیعی در حاشیه بازدید از مرکز خیریه نگهداری از سالمندان مریم مقدس که ویژه اقلیت های مذهبی است، افزود: مطالعات اولیه شورای ملی سالمندان را […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی جلسات شورای ملی سالمندان تشکیل و همچنین سند جامع سالمندان نیز برای افزایش میزان کارآیی این قشر بازنگری می شود.

[divider]
علی ربیعی در حاشیه بازدید از مرکز خیریه نگهداری از سالمندان مریم مقدس که ویژه اقلیت های مذهبی است، افزود: مطالعات اولیه شورای ملی سالمندان را انجام می دهیم و سپس اقدام به راه اندازی مجدد آن خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به رشد جمعیت سالمندی تا سال ۱۴۰۴ به ۱۶ میلیون سالمند باید زیرساخت های لازم برای خدمت به آنان فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر، تعداد پزشک سالمند کم است که باید در این باره با همکاری سایر ارگانها، اقدامات لازم انجام شود.

ربیعی، شهرنشینی و تغییر سبک زندگی را از دیگر عوامل توجه به این قشر برشمرد و گفت: سالمندان در آینده به تدریج از نظام خانواده دور می شوند و همین موضوع مشکلاتی را برای آنان ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: بر همین اساس در وزارت رفاه مطالعات سالمندی آغاز و بر اساس نیازهای دو دهه آینده ایده هایی شکل خواهد گرفت.

وی درباره تدوین سند جامع سالمندان نیز گفت: این سند با نظر کارشناسان و متخصصان بازنگری می شود تا بتوانیم موارد بیشتری را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به سالمندان ارائه دهیم که البته کار کارشناسی خوبی در تدوین آن انجام شده است و ما در بازنگری موارد بیشتری را به آن اضافه خواهیم کرد.