گلستان/ بازنشستگان و سالمندان ذخایر غنی فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند

‘علی رمضانی راد’ رئیس اداره بهزیستی شهرستان گالیکش در همایش بزرگ روز خانواده و بازنشستگان گفت: بازنشستگان و سالمندان ذخایر غنی فرهنگی، اجتماعی و انسانی یک جامعه هستند و جوانان می توانند از تجربیات سالمندان و بازنشستگان استفاده کنند.

‘علی رمضانی راد’ در این همایش که در محل سالن کانون فرهنگی شهید محمدباقر خسروی گالیکش برگزار شد، یادآور شد: خانواده به عنوان مهمترین رکن اجتماعی جامعه اسلامی، نقش موثری در تربیت فرزندان دارد.

وی افزود: صد درصد روستاهای شهرستان گالیکش تحت پوشش توانبخشی مبتنی بر جامعه( C.B.R ) هستند و معلولان دارای پرونده در بهزیستی از خدمات حرفه آموزی، کلاس های مهارت آموزی، صندوق درمان، مناسب سازی منزل و وسایل توانبخشی برخوردارند.

وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ مددجوی نابینا، ناشنوا، ناتوان جسمی و حرکتی، عقب مانده ذهنی، ضایعه نخاعی اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی گالیکش قرار دارند و حدود ۴۰۰ دانش آموز و دانشجو کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

رئیس اداره بهزیستی گالیکش کمبود تسهیات بانکی وام قرض الحسنه را از مشکلات این نهاد اعلام کرد.

در این همایش نمایشگاهی از آثار هنرمندان خانواده های تحت پوشش بهزیستی نیز به نمایش عموم گذاشته شد و در پایان همایش هدایایی به هشت سالمند روستاهای بخش مرکزی گالیکش اهدا شد.