دومین جلسه ستاد ساماندهی سالمندان استان هرمزگان

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان دردومین جلسه ستاد ساماندهی سالمندان گفت: سالمندان گنج های گرانبهای زندگی و مایه خیر و برکت هستند.

بهروز اکرمی که دردومین جلسه  ستاد ساماندهی سالمندان سخن می گفت ادامه داد: یک چهارم عمر هر فرد در سن سالمندی سپری می شود و مستند سازی خاطرات سالمندان اقدامی ارزشمند در انتقال تجربه و دانش سالمندان به جوانان و توجه اجتماعی بیشتر به سالمندان در اجتماع خواهد بود.

اکرمی با تاکید به اهمیت بررسی مشکلات سالمندان در جامعه به ویژه سالمندان بدون درآمد بر ضرورت ارائه راهکار برای برون رفت از این مشکلات با استفاده از نظرات کارشناسی تاکید کرده و افزود: دستگاه های متولی باید در خصوص برگزاری برنامه های نشاط آور و شادابی سالمندان اهتمام ویژه داشته باشند.

سیمامرادی مدیر کل بهزیستی هرمزگان و دبیر ستاد ساماندهی سالمندان استان با تحلیل آماری وضعیت سالمندان در هرمزگان، عدم توجه به بهداشت روانی سالمندان، عدم مناسب سازی مسکن و محیط زندگی، بروز بیماری های روانی و جسمی، ناتوانی از حضور در جامعه و عدم بهره مندی از امکانات شاد و مفرح را از مهمترین مشکلات سالمندان در استان عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان همچنین تنهایی و عدم توجه به نیازهای سالمندان در خانواده را از دیگر مشکلات موجود معرفی کرده و افزود: در چنین شرایطی بایدبرای بهره گیری از پیامدهای مثبت زیست سالمند در کنار نسل های بعد، اخلاق و فرهنگ را در جامعه ترویج و مراقبت از این قشر را در خانواده نهادینه کنیم.

در ادامه بهزاد رحیمی کارشناس توانبخشی بهزیستی هرمزگان نیز با ارائه گزارش پیگیری مصوبات جلسه قبل به تشریح برنامه عملیاتی ستاد ساماندهی سالمندان استان در شش ماهه دوم ۹۴ پرداخت.