بهزیستی به۲۱۰۹۲ نفر سالمند خدمات ارائه می دهد

غلامرضا صدیق راد بیان داشت: جمعیت سالمندان کشور طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ تعداد ۶۱۵۹۶۷۶ نفر اعلام گردید که حدود ۲/۸ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، و در استان خوزستان جمعیت بالای ۶۰ سال ۲۷۶۱۳۲ نفر که حدود ۹/۶ درصد جمعیت استان را در بر می گیرد. وی افزود: از تعداد […]

غلامرضا صدیق راد بیان داشت: جمعیت سالمندان کشور طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ تعداد ۶۱۵۹۶۷۶ نفر اعلام گردید که حدود ۲/۸ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، و در استان خوزستان جمعیت بالای ۶۰ سال ۲۷۶۱۳۲ نفر که حدود ۹/۶ درصد جمعیت استان را در بر می گیرد.

وی افزود: از تعداد ۲۱۰۹۲نفر سالمند بالای ۶۰ سال تحت پوشش، ۱۴۹۵۹ نفر در حوزه امور اجتماعی ۵۵۶۳ مرد ۹۳۹۶ زن و ۶۱۳۳ نفردر حوزه توانبخشی ۴۴۶۱ مرد و ۱۶۷۲ زن خدمات دریافت می کنند.

مدیر کل استان خوزستان گفت: درسطح استان خوزستان تعداد۱۳ مرکز توانبخشی غیر دولتی سالمندان وجود دارد که ازاین تعداد۷ مرکز شبانه روزی با تعداد۴۰۰ نفر ؛۳ مرکز جامع (روزانه و ویزیت) به تعداد۱۱۰نفر؛ یک مرکز روزانه با ظرفیت ۵۰ نفر و ۲ مرکز ویزیت در منزل به تعداد  ۱۰۰نفر و علاوه بر آن  خدماتی که این عزیزان برحسب نیاز دریافت میدارند عبارت از خدمات  وسایل کمک توانبخشی، استفاده از خدمات توانبخشی مراکز شبانه روزی، روزانه و ارائه خدمت در منزل، صدور دفترچه خدمات درمانی، مستمری، کمک موردی ،اردو های فرهنگی زیارتی، تفریحی و …..

صدیق راد ضمن بیان اینکه ۴ تا ۹ مهرماه هفته سالمند با شعار «سلامت و رفاه اجتماعی سالمند؛ نماد توسعه پایدار» نامگذاری شده، برگزاری جشن ویژه سالمندان، غبار روبی مزار شهدا با حضور سالمندان، بازدید مسئولان از مراکز نگهداری سالمندان و تجلیل از سالمندان موفق را از جمله برنامه های گرامیداشت هفته سالمند در این استان اعلام کرد.