سرمایه‌گذاری فکری لازمه سلامت سالمندان کشور

سرمایه‌گذاری فکری در کنار سرمایه‌گذاری مادی و آموزش لازمه سلامت سالمندان در کشور است که نباید از آن غافل بود. معصومه سید‌علی کارشناس ارشد پرستاری سالمندی یافزود: در ابتدای امر باید بدانیم که سالمندی پدیده بد و پیچیده‌ای نیست و همانند تمام مراحل سنی افراد وارد زندگی آنها می‌شود اما از آنجایی که نقطه انتهایی […]

سرمایه‌گذاری فکری در کنار سرمایه‌گذاری مادی و آموزش لازمه سلامت سالمندان در کشور است که نباید از آن غافل بود.

معصومه سید‌علی کارشناس ارشد پرستاری سالمندی یافزود: در ابتدای امر باید بدانیم که سالمندی پدیده بد و پیچیده‌ای نیست و همانند تمام مراحل سنی افراد وارد زندگی آنها می‌شود اما از آنجایی که نقطه انتهایی عمر انسان با سالمندی عجین شده است آموزش جهت حفظ سلامت اجتماعی، جسمی و روانی در سالمندی حائز اهمیت است.
وی گفت: همانطور که اشاره کردیم کیفیت سلامت (جسمی، روانی، اجتماعی و…) سالمندی در گرو آموزش در سالهای میانسالی و حتی جوانی است که متاسفانه هم امر آموزش و هم استقبال افراد از این موضوع در جامعه ما کمرنگ است.
وی اظهار داشت: شورای ملی سالمندی در امر آموزش و اطلاع‌رسانی به سالمندان گام‌های خوبی برداشته و امیدواریم جامعه هدف که سالمندان کشور و به نوعی تمامی افراد جامعه هستند بتوانند از این مرجع رسمی بهره بگیرند.
وی در پایان گفت: آموزش داشتن دوره سالمندی با‌ کیفیت زمینه‌ساز بهره گیری از خدمات چندین ساله و کوله باری از نتایج ارزنده سالمندان کشور و زمینه‌ساز ارتقاء کشور در عرصه‌های گوناگون خواهد بود.