رفتار مناسب در مقابل فراموشی یک سالمند

یک روانشناس گفت: با یک سالمند باید با احترام و محبت رفتار و به آنها کمک کرد به طوری که به غرور آنها برنخورد.

ربابه غفار تبریزی روانشناس گفت: با یک سالمند باید با احترام و محبت رفتار و به آنها کمک کرد به طوری که به غرور آنها برنخورد.
ربابه غفار تبریزی روانشناس با بیان اینکه با یک سالمند باید با احترام و محبت رفتار کرد، اظهار کرد: بعضی از سالمندان دوست دارند به آنها کمتر کمک شود بنابراین باید طوری به آنها کمک کنیم که به غرورشان برنخورد و در صورتی که می‌خواهند کارها را به تنهایی انجام دهند به آنها اجازه دهیم کارهای خود را انجام دهند.
 
وی افزود: یک سالمند کمبود حافظه کوتاه مدت دارد چراکه وقتی یک خاطره را تعریف می‌کند از یاد می‌برد که خاطره را قبلا تعریف کرده است بنابراین وظیفه‌ی ما این است که به خاطره آنها توجه کنیم.
 
غفار تبریزی با بیان اینکه خصوصیات اخلاقی سالمندان باهم فرق می‌کند و باید برای برخورد به ویژگی‌های فردی آنها توجه کرد، تصریح کرد: بعضی از سالمندان دچار کج خلقی هستند و مانند یک کودک عمل می‌کنند که ما باید سعی کنیم توقع خود را از رفتار آنها کمتر کنیم و به مشکلاتی که پشت سر گذاشته‌اند توجه کنیم و به آنها حق دهیم.
 
وی ادامه داد: باید تا جایی که امکان دارد سعی کنیم سالمندان را درگیر روابط خانوادگی کنیم تا هم روحیه‌ی آنها تغییر یابد و هم انگیزه لازم برای ادامه‌ی زندگی را به دست آورند.
 
این روان شناس در پایان عنوان کرد: در صورتی که سالمند در خانه تنها زندگی می‌کند بهتر است برای او پرستار گرفته شود در غیر این صورت اقوام باید به آنها سر بزنند.