جشنواره فرهنگی تفریحی سالمندان مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری جشنواره فرهنگی تفریحی برای سالمندان از برنامه‌های امسال اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان بوده و گفت: این جشنواره در مهر‌ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری جشنواره فرهنگی تفریحی برای سالمندان از برنامه‌های امسال اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان بوده و گفت: این جشنواره در مهر‌ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان، سعید صادقی اظهار داشت: بهزیستی امروز یکی از سازمان‌های تخصصی بوده که با جدیت به دنبال سیاست‌های اجتماعی است تا بتواند با تعاملی بر مبنای همدلی و وفاق به ارائه خدمات برای ارتقای کیفیت زندگی نه تنها جامعه هدف خود، بلکه به تمام آحاد مردم عینیت بخشد.

وی به ارتباط خوب این دستگاه حمایتی با سازمان‌های غیردولتی و خیران اشاره کرد و افزود: از سال‌های اولیه تاسیس بهزیستی تمامی مدیران مبنای کارشان بر‌اساس تعامل‌، همدلی و همفکری بوده، که این امر در سال ۹۳ به اوج شکوفایی خود رسید.

مدیر‌کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند، اشاره‌ای به خدمات مشاوره‌ای خط ۱۴۸۰ و سامانه ۱۲۳ داشته و با ارزیابی مثبت عملکرد اورژانس اجتماعی‌ بیان کرد: یکی از وظایف بهزیستی مداخله زودهنگام برای کاهش خشونت‌های خانگی، کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری است.

81333144-5986567

وی تصریح کرد: بهزیستی نیازمند هم‌افزایی با سایر نهاد‌های دولتی بوده، زیرا‌که سلامت روانی و اجتماعی جامعه نیاز به مشارکت همگانی داشته و لازم است به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات سالم و تخصصی به مردم به ویژه جامعه هدف بهزیستی مسئولان با یکدیگر همدلی و هم‌افزایی مناسبی داشته باشند و با ایجاد بستری مناسب با برنامه‌ریزی‌های صحیح و به موقع از بروز آسیب‌های اجتماعی  پیشگیری کنند.

صادقی اشاره‌ای به وضعیت مناسب رسیدگی به معلولانی که دچار زخم بستر شده‌اند، داشت گفت: در هیچ یک از شهرها و استان‌های کشور لوازم پانسمان و کمک‌های اولیه به این توان‌خواهان داده نمی‌شود و این در حالی است که در استان اصفهان با کمک یک خیر این اقدام از سال‌های گذشته تاکنون انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گسترش برنامه‌های اجتماع‌محور از اولویت‌های سازمان بهزیستی در سال ۹۴ است، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید یادآور شوم که دستگاه‌ها همکاری خوبی را در این زمینه داشتند که استفاده از ظرفیت مهدکودک‌ها برای گسترش فرهنگ ترافیک، استاندارد، بهداشت و درمان و دیگر موارد آموزشی می‌تواند مصداقی بر این مدعا باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان برگزاری جشنواره فرهنگی تفریحی برای سالمندان را نیز از برنامه‌های امسال اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: این جشنواره در مهر‌ماه امسال برگزار می‌شود.

وی تدوین پیوست بهزیستی برای پروژه‌های در دستور کار شهرداری را ضروری دانست و افزود: بهزیستی استان اصفهان آمادگی تدوین این پیوست را دارد و در صورت نیاز آن را متناسب با هر منطقه و هر نوع معلولیت ارائه می‌دهد.