اجرای طرح «مراقبت» با رویکرد خانواده‌محوری در امور سالمندان

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان از اجرای طرح «مراقبت» با رویکرد خانواده‌محوری در امور سالمندان در سمنان خبر داد. اعظم نقیبی امروز در حاشیه بازدید استاندار سمنان از خانه سالمندان «نور» در شهر سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان اظهار داشت: مشکل استان سمنان در بحث سالمندان این […]

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان از اجرای طرح «مراقبت» با رویکرد خانواده‌محوری در امور سالمندان در سمنان خبر داد.

اعظم نقیبی امروز در حاشیه بازدید استاندار سمنان از خانه سالمندان «نور» در شهر سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان اظهار داشت: مشکل استان سمنان در بحث سالمندان این نیست که تلاش شود تا فضای نگهداری این قشر گسترش یابد، چرا که این امر از نظر علمی و فرهنگی منسوخ شده محسوب می‌شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان افزود: با رویکرد جدیدی که در سازمان بهزیستی به وجود آمده است، سالمندان باید در کنار خانواده‌ها باشند و از نگهداری آنها در مراکز شبانه‌روزی تا حد امکان پیشگیری شود.

نقیبی ادامه داد: باید تلاش کرد تا سالمندان فقط برای دریافت خدمات توانبخشی به خانه‌های سالمندان مراجعه کنند و بهزیستی نیز تلاش کند تا مسائل درمانی و توانبخشی آنها را پیگیری کند.

AAAAS1 (6)

وی تصریح کرد: سالمندان باید در طول روز از خانه‌های سالمندان و مراکز زیرپوشش بهزیستی خدمات دریافت کنند و سپس به آغوش خانواده‌ها بازگردند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان از اجرای طرح «مراقبت» با همین رویکرد در استان سمنان خبر داد و گفت: این طرح می‌کوشد تا به جای مرکزمحوری، خانواده‌محوری در امور مربوط به سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

نقیبی ادامه داد: بدین وسیله، خدمات مورد نیاز سالمندان در خانه‌های آنها از سوی کارشناسان بهزیستی ارائه می‌شود و این امر سبب خواهد شد تا سالمندان از خانواده‌ها جدا نشوند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه به هیچ وجه نباید پیوندهای خانوادگی در جامعه گسسته شود، اضافه کرد: مشکلاتی که در آینده وجود خواهد داشت باید از همین امروز مورد توجه قرار گیرد و در راستای رفع آن گام برداشته شود.