فقر سالمندی، پدیده نوظهور در ایلام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: این نهاد اکنون با پدیده نوظهور فقر جمعیت سالمند در استان رو به رو شده است.  علی حسین احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹ هزار سالمند زن و مرد ایلامی، اکنون به علت فقر مالی، نداشتن منبع حمایتی و نبود پناهگاه زیرپوشش خدمات حمایتی این […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: این نهاد اکنون با پدیده نوظهور فقر جمعیت سالمند در استان رو به رو شده است.

 علی حسین احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹ هزار سالمند زن و مرد ایلامی، اکنون به علت فقر مالی، نداشتن منبع حمایتی و نبود پناهگاه زیرپوشش خدمات حمایتی این نهاد قرار دارند.

وی ادامه داد: این در حالی است که سالمندان باید در آغوش خانواده باشند و از سوی فرزندان خود مورد حمایت قرار گیرند.

وی اظهار کرد: استان ایلام اکنون با این پدیده تازه رو به رو شده و این تعداد سالمند زیرپوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار گرفته اند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام، یکی دیگر از پدیده های نوظهور در استان را که به شیوه ای جدید خود را نشان داده است، دختران بازمانده از ازدواج عنوان کرد.

احمدی گفت: برای رفع این معضل باید با اطلاع رسانی مناسب، فرهنگ ازدواج آسان در جامعه زنده شود.

وی بیان کرد: افزون بر این، اکنون ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار نیز در استان به علت نداشتن منبع حمایتی و فقر مالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

وی تاکید کرد: این نهاد به تنهایی قادر به ریشه کنی فقر نیست و باید با فرهنگ سازی از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود تا شمار مددجویان این نهاد نیز کاهش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام، جمعیت مددجویان زیر پوشش این نهاد را نزدیک به ۶۴ هزار نفر عنوان کرد که از خدمات گوناگون حمایتی در حوزه های درمان، مسکن، اشتغال، فرهنگی و غیره بهره مندند.

ایلام با نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر، کم جمعیت ترین استان کشور است.این استان با وجود برخورداری از منابع سرشار نفت و گاز در ردیف محروم ترین منطقه کشور قرار گرفته است.