بازدید نماینده مجلس، فرماندار و شهردار از مجتمع سالمندان قدس

با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال و نزدیک شدن به عید نوروز مسوولین شهرستان در راستای تکریم از جایگاه و مقام والای پدران و مادران کهنسال، اقدام به بازدید از مجموعه مجتمع معلولین و سالمندان قدس نمودند. مسوولین ضمن بازدید از مرکز بنیاد خیریه کامرانی که در جوار امامزاده حضرتین این شهرستان قرار گرفته، […]

با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال و نزدیک شدن به عید نوروز مسوولین شهرستان در راستای تکریم از جایگاه و مقام والای پدران و مادران کهنسال، اقدام به بازدید از مجموعه مجتمع معلولین و سالمندان قدس نمودند.

مسوولین ضمن بازدید از مرکز بنیاد خیریه کامرانی که در جوار امامزاده حضرتین این شهرستان قرار گرفته، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مجموعه و سالمدان تحت پوشش آن قرار گرفتند.

با توجه به گزارش ارائه شده توسط مدیریت مجموعه ۱۸۰ کارمند در شیفت های کاری مختلف در حال خدمت رسانی به حدود ۴۵۰ سالمند و کم توان ذهنی هستند.

ˈکاشانیˈ از وجود ۲۳۵ سالمند مجهول الهویه در این مجتمع خبر داد و گفت: با توجه به واریز ماهیانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال یارانه برای هر یک از سالمندان و معلولین این مرکز، هزینه نگهداری هر یک از آنها مبلغی در حدود ۸۰میلیون ریال را در بر می گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اختلاف زیادی که در این مبلغ پرداختی و هزینه ها وجود دارد، مدیریت مجموعه به شدت نیازمند مشارکت عمومی و حمایت مسوولان شهرستانی و مردم می باشد.

81084836-5564996

وی با اشاره به ساخت مجموعه ای تحت عنوان ساماندهی صنوف مزاحم در جوار این مجتمع از شهردار قدس درخواست کرد، بخشی از درآمد واحدهای تحت تملک شهرداری در این محل صرف خدمت رسانی به افراد تحت پوشش این مجتمع شود.

نماینده مردم شهرقدس، شهریار وملارد در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: با توجه به وجود این مرکز خیریه که به صورت خصوصی و به دور از هرگونه کمک دولتی اداره می شود، مسوولین شهرستان باید با توجه ویژه ای برای یاری به این مجموعه به میدان بیایند و به هر طریق ممکن باری از روی دوش مدیریت مجموعه بردارند.

فرماندار قدس نیز با اشاره به ساحت مقدس و جایگاه والای مادارن و پدران کهنسال که وجودشان مایه خیر و برکت است، گفت: سالمندان حاضر در این مجموعه سرمایه هایی هستند که نیازمند توجه و رسیدگی خاص می باشند.

ˈنورمحمد فردیˈ به عنوان نماینده دولت در شهرستان افزود: با همه توان در راستای مطالبات به حق مجموعه بنیاد کامرانی اعلام آمادگی می کنیم و در جهت ساماندهی وضعیت سالمندان مجهول الهویه پیگیری های لازم را از طریق شورای تامین شهرستان انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این افراد به دلیل اینکه فاقد مدارک شناسایی هستند، بنابراین از خدماتی مثل یارانه و سبد کالا نیز محروم هستند و در خصوص اخذ این مدارک و دریافت یارانه برای آنها فرمانداری آماده انجام هر گونه کمک و مساعدتی به مجموعه می باشد.

مجتمع معلولین و سالمندان قدس در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و زیر بنای ۳۵ هزار متر مربع از سال ۱۳۶۰ شروع به فعالیت کرد.

این مجتمع یکی از موسسات وابسته به بنیاد خیریه کامرانی است که به افراد بی سرپرست و مجهول الهویه خدمات توانبخشی و شبانه روزی ارائه می نماید.

بنیاد خیریه کامرانی در سال ۱۳۴۵ با همت مهندس ˈکامرانیˈ تاسیس و اقدام به احداث مرکز درمانی و واگذاری آن به صورت عام المنفعه به موسسات ذیربط نمود و در بخش زنان سالمند و عقب مانده ذهنی و بخش مردان عقب مانده ذهنی و کارتن خواب شروع به فعالیت نمود.

لازم به ذکر است اغلب افراد پذیرش شده بی سرپرست و یا مجهول الهویه و مجهول المکان بوده و این بنیاد در نظر دارد با توجه به افزایش آمار افراد تحت پوشش نسبت به بهره برداری و ساخت ساختمانهای جدید اقدام نموده تا به این طریق بتواند به افراد نیازمند بیشتری خدمات مورد نظر را ارائه نماید.