۲۸۵ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند ‌

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۲۸۵ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند. محمد حسن اکبری مطلق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه جمعیت بالای ۶۰ سال، سالمند محسوب می‌شوند، گفت: در حال حاضر این […]

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۲۸۵ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

محمد حسن اکبری مطلق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه جمعیت بالای ۶۰ سال، سالمند محسوب می‌شوند، گفت: در حال حاضر این آمار در کشور به ۸٫۲ درصد رسیده است که البته این آمار سیر صعودی دارد.

اکبری مطلق گفت: توجه به مفاهیم اجتماعی و سالمندی از جمله سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی است، و در همین راستا از ۴ تا ۹ مهرماه به عنوان هفته سالمند نامگذاری شده ‌و هر روز برنامه‌های برای سالمندان پیش‌بینی شده است.

8585858

وی با اشاره به اینکه مرز سالمندی در کشور ما سن بازنشستگی، سن ۶۰ سالگی است، گفت: براساس آمارهای به دست آمده ۸٫۲ درصد جامعه سالمند هستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی درخصوص آمار سالمندان کشورگفت: بیش از ۶ میلیون سالمند در کشور وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود تا افق ۱۴۰۴ این آمار ۳ برابر و به حدود ۱۵ میلیون و ۵۰۰ نفر برسد.

اکبری مطلق در خصوص وضعیت زندگی سالمندان کشور گفت: ۸۶٫۲ درصد سالمندان با فرزندان خود زندگی می‌کنند، در حالی که ۸۰ درصد از سالمندان دارای خانه ملکی هستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی اظهارکرد: با توجه به تاکیدات دینی تعداد قابل توجهی از سالمندان در کنار خانواده‌های خود زندگی می‌کنند و تنها تعداد محدودی دور از خانواده زندگی می‌کنند.

اکبری مطلق راه‌اندازی بنیاد فرهیختگان ویژه سالمندان را یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی کشور دانست و تصریح کرد: با راه‌اندازی این بنیاد‌ها در استان‌ها و بخش‌های مختلف آموزش‌های فرهنگی، توانبخشی به سالمندان داده می‌شود.

مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه براساس آمار یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی و سایر بیمه‌ها هستند، خاطر نشان کرد: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند نیز تحت پوشش کمیته امداد و طرح شهید رجایی هستند.