۲۷ درصد از هزینه‌های سلامت صرف سالمندان می‌شود

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه ۷ درصد از سالمندان به تنهایی زندگی می‌کنند، گفت: ۹۰ درصد از سالمندان به همراه خانواده زندگی می‌کنند که این‌ ظرفیت خوبی برای جامعه ما محسوب می‌شود. حسین نحوی‌نژاد امروز در نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان زنجان اظهار کرد: هدف شورای سالمندان دخالت در وظایف […]

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه ۷ درصد از سالمندان به تنهایی زندگی می‌کنند، گفت: ۹۰ درصد از سالمندان به همراه خانواده زندگی می‌کنند که این‌ ظرفیت خوبی برای جامعه ما محسوب می‌شود.

حسین نحوی‌نژاد امروز در نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان زنجان اظهار کرد: هدف شورای سالمندان دخالت در وظایف دستگاه‌ها نیست بلکه وظیفه این شورا بررسی مشکلات سالمندان و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای رفع موانع رفاه حال سالمندان است.

وی با بیان اینکه امروزه تکریم از سالمندان در مرکز کانون جهانی قرار گرفته است، تصریح کرد: اهمیت وجود سالمندان و استفاده از تجربیات آنها برای مردم جهان شناخته شده است.

139111120000983

مشاور رئیس سازمان بهزیستی و رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به فرهنگ دینی و تمدن ایرانی در رابطه با تکریم از سالمندان عنوان کرد: در سوره اسراء قرآن کریم شاهد تاکید بسیاری برای تکریم و احترام به سالمندان هستیم.

وی با اشاره به باورهای غلط در بین مردم در رابطه با ناتوانایی سالمندان بیان کرد:  سالخوردگی و سالمندی یک بیماری و ناتوانی نیست، در واقع یک روند طبیعی و بیولوژیکی است.

نحوی‌نژاد افزود: این سبک زندگی و تغذیه اشتباه ما است که در سنین بالای ۶۰ سال دچار بیماری‌های فراوان می‌شویم.

وی با بیان اینکه وقتی سن ۱۲ درصد از افراد جامعه به بالای ۶۰ سال برسد جامعه‌ای سالخورده تلقی می‌شود، گفت: پیش‌بینی شده استان زنجان نیز در طول چند سال آینده دچار سالخوردگی می‌شود.

مشاوره رئیس بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده در ۴۰ سال آینده از هر چهار نفر ایرانی یک نفر سالمند باشد.

وی تصریح کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات سالمندان با یک برنامه‌ریزی درست قابل پیشگیری است.

نحوی‌نژاد عنوان کرد: ۲۷ درصد از هزینه‌های سلامت صرف سالمندان می‌شود و این در حالی است که افراد سالمند جامعه باید دارای بیمه تکمیلی باشند اما تنها ۱۷ درصد از این افراد دارای بیمه تکمیلی هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان خاطر نشان کرد: ۳۷ درصد از سالمندان دچار اختلالات سلامت و روان از جمله استرس، اضطراب و انزوا بعد از دوران بازنشستگی می‌شوند.

ایجاد دبیرخانه دائمی شورای ساماندهی سالمندان، تکریم از سالمندان در دستگاه‌ها، ایجاد شهر یا منطقه دوستدار سالمند، ایجاد بنیاد فرزانگان‌، صدور کارت منزلت برای سالمندان و برگزاری دوره‌های طب سنتی برای سالمندان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.