همایش پیاده‌روی سالمندان کاشان برگزار شد

همایش بزرگ سالمندان شهرستان کاشان به مناسبت هفته هوای پاک به مسافت دو کیلومتر از میدان جهاد تا سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزارشد. در این همایش که بیش یکهزار نفر از سالمندان شهرستان کاشان شرکت داشتند رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: ارتقاء آگاهی افراد درراستای پیشگیری از عوارض قلبی و عروقی […]

همایش بزرگ سالمندان شهرستان کاشان به مناسبت هفته هوای پاک به مسافت دو کیلومتر از میدان جهاد تا سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزارشد.

در این همایش که بیش یکهزار نفر از سالمندان شهرستان کاشان شرکت داشتند رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: ارتقاء آگاهی افراد درراستای پیشگیری از عوارض قلبی و عروقی و ایجاد فرهنگ پیاده‌روی و عدم استفاده از وسائل نقلیه برای داشتن هوای پاک از مهم‌ترین اهداف این پیاده‌روی است.

محمود قهرمانی با بیان این نکته که انسان در آخرین ثانیه‌های خلق زمین بر روی کره زمین استقرار یافت و وضعیت امروز کره زمین حاصل این همه گذر زمان است، افزود: ارمغان انسان در همین ثانیه‌های آخر برای کره زمین، مشکلات و معضلات بسیاری از جمله آلودگی هوا، سوراخ شدن لایه اوزون و… بوده است.

محمود قهرمانی گفت : واقعیت این است که ما زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که امانت‌دار خوبی هستیم که همان گونه که محیط زیست را تحویل گرفته‌ایم تحویل نسل‌های آینده بدهیم.

در ادامه مدیر عامل جمعیت کویر سبز کاشان نیز گفت: فرهنگ پاسداری از محیط زیست و منابع طبیعی را باید از داخل خانواده‌ها شروع کرد و به جامعه انتقال داد.

خسرو اعتماد بر حفظ منابع طبیعی برای استفاده نسلهای آینده تاکید کرد و افزود: امانتی که امروز به دست ما رسیده است باید از آن نگهداری کنیم تا حداقل همان گونه که آن را تحویل گرفته‌ایم به نسل بعدی تحویل دهیم.

رییس اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان نیز در این آیین توجه به ورزش همگانی به ویژه اجرای برنامه‌های متعدد پیاده‌روی به مناسبت‌های مختلف را یکی از اهداف سازمان اعلام کرد.

سجاد مظفری تبار افزود: همکاری بین بخشی با ارگان و نهادهای محتلف شهرستان برای اجرای برنامه‌های ورزش‌های همگانی در ترویج و توسعه ورزش همگانی نقش مهمی دارد.

همایش بزرگ پیاده‌روی هفته هوای پاک، چهارم بهمن ماه به مسافت دو کیلومتر از میدان جهاد تا پارک آیت‌اله مدنی توسط سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و با مشارکت اداره حفظ محیط زیست، شرکت بازیافت شهرداری کاشان، هیات کوهنوردی، هلال احمر، نیروی انتظامی و با محوریت جمعیت کویر سبز کاشان، همراه با ایستگاه‌های تست سلامت توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در محل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و اهدای جوایزی توسط شرکت بازیافت شهرداری کاشان برگزار شد.