خانه سالمندان در آستارا ساخته می شود

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان گیلان از ساخت خانه سالمندان در شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد. رشید شکرزاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مرکز با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود، اضافه کرد: مجوز ساخت مرکز نگهداری سالمندان آستارا توسط اداره کل بهزیستی گیلان […]

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان گیلان از ساخت خانه سالمندان در شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد.

رشید شکرزاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مرکز با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود، اضافه کرد: مجوز ساخت مرکز نگهداری سالمندان آستارا توسط اداره کل بهزیستی گیلان صادر شده که با ظرفیت ۵۰ نفری برای مردان و زنان احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد خدمات اداره کل بهزیستی استان گیلان با مشارکت بخش خصوصی ارائه می شود ، افزود: هم اینک ۱۵ مرکز برای نگهداری سالمندان در سطح استان گیلان فعال است.

وی در ادامه گفت: هفت مرکز نیز برای نگهداری بیماران روانی مزمن در استان گیلان فعال است.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از خدمات مستمری ماهیانه و سایر خدمات بهزیستی برخوردار هستند ، اظهار کرد: معلولان و فرزندان بیکار مددجویان تحت پوشش اداره کل بهزیستی می توانند از تسهیلات حوزه اشتغال بهره مند شوند.

شکرزاده میزان اعطای حداکثر وام برای مشاغل خانگی را ۵۰ میلیون ریال و برای کسب و کار خرد ۱۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: گلیم بافی ، خیاطی ، پرورش انواع طیور از جمله مشاغل مهم خانگی و نیز آرایشگری ، تاسیسات برق صنعتی ، مکانیک و کاربر رایانه از مهم ترین مشاغل کسب و کار خرد محسوب می شود.