اجرای موسیقی توسط معلولان برای سالمندان

گروه سرود و موسیقی آسایشگاه خیریه کهریزک صبح دو شنبه ۲۳/۱۰/۱۳۹۲ در بلوک نارونهای ۲ و ۳ برای سالمندان زن موسیقی اجرا کردند. خاصیت درمانی موسیقی نه تنها فرآیند فیزیولوژیک بدن که سیستم سایکولوژیک بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. گوش دادن به موسیقی،تاثیر مستقیمی بر سیستم عصبی مرکزی می گذارد و باعث آرام […]

گروه سرود و موسیقی آسایشگاه خیریه کهریزک صبح دو شنبه ۲۳/۱۰/۱۳۹۲ در بلوک نارونهای ۲ و ۳ برای سالمندان زن موسیقی اجرا کردند.

خاصیت درمانی موسیقی نه تنها فرآیند فیزیولوژیک بدن که سیستم سایکولوژیک بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. گوش دادن به موسیقی،تاثیر مستقیمی بر سیستم عصبی مرکزی می گذارد و باعث آرام سازی بدن ، رفع تنش و نگرانی های روحی می شود.

سالمندانی که در برنامه های موسیقی شرکت می کنند حافظه بهتر و قوی تری از همسالان خود دارند و کمتر به یاد روزهای اندوهگین گذشته می افتند.

255-10
موسیقی محرکی است که آنها را به از سرگیری خلاقیت های گروهی و روابط اجتماعی وامی دارد.

سالمندانی که موسیقی را همانند وعده غذایی در برنامه خود دارند، به دلیل افزایش میزان اندروفین در مغز شادتر از گذشته خواهند بود و بالطبع از سلامت جسمی بالاتری نیز برخوردارند.

255-11

مسئولین آسایشگاه خیریه کهریزک با بهره گیری از نظر کارشناسان درمانی و پزشکی به منظور کاهش دارو درمانی از روش های جایگزین استفاده می کنند که یکی از این روشها موسیقی درمانی است.

گروه موسیقی متشکل از توانخواهان خود مجموعه است که در طول هفته برنامه هایی را برای همنوعان خود اجرا می کنند.