مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک

ایجاد رشته مراقبت از سالمندان در مرکز کاردانی مؤسسه کهریزک

مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک بابیان‌اینکه ۳۴۵ دانشجو در مرکز کاردانی مؤسسه خیریه کهریزک در حال تحصیل‌ هستند، اعلام کرد: به‌تازگی رشته مددکاری و مراقبت از سالمندان هم در این مرکز راه‌اندازی شده و تدریس می‌شود. حسن احمدی درمورد دانشگاه علمی کاربردی مؤسسه خیریه کهریزک و برنامه‌های پیش روی این مرکز آموزشی، توضیح داد: در این دانشگاه […]

مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک بابیان‌اینکه ۳۴۵ دانشجو در مرکز کاردانی مؤسسه خیریه کهریزک در حال تحصیل‌ هستند، اعلام کرد: به‌تازگی رشته مددکاری و مراقبت از سالمندان هم در این مرکز راه‌اندازی شده و تدریس می‌شود.

حسن احمدی درمورد دانشگاه علمی کاربردی مؤسسه خیریه کهریزک و برنامه‌های پیش روی این مرکز آموزشی، توضیح داد: در این دانشگاه تاکنون ۵۴۸‌نفر دانشجو داشته‌ایم که از‌این‌میان ۲۱۸‌نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حدود ۳۴۵‌نفر دانشجو در حال تحصیل‌اند.

وی افزود: در این دانشگاه حدود شش رشته کاردانی و سه رسته کارشناسی در سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ داریم. احمدی بااشاره‌به امتیازاتی که در این مرکز علمی کاربردی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تخصیص مدرک معتبر از وزارت علوم و آموزش براساس آخرین استانداردهای بین‌المللی و استخدام بورسیه دانشجویی از دانشگاه در میان دانشجویان ممتاز و استخدام در آسایشگاه مؤسسه خیریه کهریزک بخشی از این امتیازات است.

به‌گفته این مسئول؛ در این مرکز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز و مدرنی فعال است و کارهای عملیاتی همه دانشجویان در آسایشگاه انجام می‌شود و کارهایی که باید به‌صورت عملی یاد بگیرند، ازنظر مراقبت و مددکار اجتماعی و سایر علوم در آزمایشگاه انجام می‌شود و تسهیلات لازم برای سقف وام دارند.

احمدی ادامه داد: همچنین پرداخت شهریه به‌صورت اقساط انجام می‌شود و هرسال ۱۰ دانشجوی ممتاز بورس می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک خاطرنشان کرد: علاوه‌بر مقاطع دانشگاهی که کارشناسی است از سال ۹۷ تاکنون ۱۳‌دوره کوتاه‌مدت و پودمانی برگزار کرده‌ایم که ۹۱۰‌نفر به‌مدت سه‌هزار و چهارساعت آموزش دیده‌اند.

وی گفت: در بخش‌هایی که مربوط به زمینه کاری آسایشگاه‌های کهریزک است بین ۵۰ تا ۷۰‌نفر استاد حضور دارند که به‌طور متوسط ۵۰‌نفر در هر ترم تدریس می‌کنند. احمدی افزود: از طرفی یک بخش آموزش ضمن خدمت نیز داریم که بیشتر ویژه پرسنل برای ارتقای سطح دانش و آموزشی است و درجهت ارتقای کیفیت آموزشی، این سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون تعداد ۶۵۰۰‌ساعت در واحد پرستاری آسایشگاه آموزش خدمت دیده‌اند و حدود ۴۴۵۴‌نفر ساعت به‌صورت مجازی در کلیه واحدها آموزش عمومی دیده‌اند. مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم پرسنل را تکمیل کنیم با وزارت بهداشت و آموزش پزشکی نیز در حال ارتباط هستیم و مجوز مرکز ملی آموزش مهارت حرفه‌ای را اخذ کرده‌ایم.

این قسمت برای بخش سلامت و درمان است و دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی را ایجاد می‌کنیم تا کمک بهیار باشند و کمبودی که در بخش سلامت و بهیاری سالمندان داریم را تکمیل کنیم.

احمدی گفت: همچنین دراین‌راستا دوره‌هایی را به وزارت بهداشت و آموزش پزشکی پیشنهاد داده‌ایم که شامل دوره‌های بهیاری سالمندی و مراقبت بالینی از بیماران و سالمندان و کمک‌های اولیه است.

ازسوی‌دیگر در حال تدوین برنامه‌ها به وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم از مهرماه دوره کوتاه‌مدت برای تکمیل بخش سلامت و درمانی آسایشگاه‌ها استفاده کنیم. مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک خاطرنشان کرد: بخش دیگر نیز پژوهش و فناوری در دانشگاه علمی و کاربردی کهریزک شامل دو بخش است که بخشی در قالب مرکز علمی و کاربردی شامل استارتاپ‌هایی‌ست که برگزار کرده‌ایم. وی گفت: این استارتاپ مجازی حوزه توان‌بخشی و پوشاک سلامت‌محور است به‌خصوص در این بخش برای سالمندان و معلولین و آلزایمر و کودکان اوتیسم لباس‌هایی طراحی شده که می‌تواند بسیاری از مشکلات این عزیزان ازنظر لباس را رفع کند.

احمدی بیان کرد: از میان ۳۰ طرح، سه طرح پذیرش شد و ما نمایشگاهی را در برج میلاد همراه با گروه مد و لباس کشور برگزار کردیم که موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: از‌طرفی استارتاپی درمورد سلامت و توان‌بخشی برگزار شد که از میان ۴۰ ایده دو ایده با نظر داوران انتخاب شد و جوایزی تعلق گرفت.

مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک ادامه داد: اخیراً نیز برای مرکز نوآوری مجوز گرفتیم و تاکنون دو هسته فناور که درمورد نور صدا و حرکت ویژه توان‌بخشی عصبی عضلانی کودکان کم‌توان ذهنی است، تشکیل دادیم.

هسته دیگر درمورد پازل‌های آموزشی کودکان اوتیسم است و هسته سوم نیز با نام یادیار ویژه سالمندان مبتلا به آلزایمر است که برگزار می‌شود و با این فناوری می‌توانیم نسبت به رفع معضلات قدم برداریم.

احمدی گفت: بخش دیگر نیز پژوهش درمورد سلامت است که دراین‌باره با دانشگاه‌های مختلف ازجمله دانشگاه تهران و شهید بهشتی و … ارتباط داریم و دراین‌باره تعدادی دانشجو برای پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری معرفی می‌کنند و آنچه مربوط به آسایشگاه است زیر نظر مرکز علمی و کاربردی کهریزک انجام می‌شود.

وی افزود: از طرفی تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز مختلف ازجمله مرکز علمی کاربردی هوشمند ساز داریم و دیگری با دانشگاه کارآفرینی دانشگاه تهران است.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان نظام روانشناسی و پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم علوم‌پزشکی تهران داریم و دو تفاهم‌نامه در حال انعقاد قرارداد با دانشگاه ایرانیان و دانشکده بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی تهران است تا بتوانیم کار تحقیقاتی دانشجویان که پایا نامه‌شان مصوب شد با همراهی مرکز علمی کاربردی کهریزک این امور تحقیقاتی را در اینجا سپری کنند.

وی ادامه داد: ما رشته‌هایی که اضافه کردیم که اخیراً مدیریت کسب‌وکار در بخش کاردانی و حسابداری امور مالی و مددکاری اجتماعی خانواده و مددکاری مراقبت از سالمندان و حرفه‌ای حقوق ثبتی و تجهیزات پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی‌ست.

احمدی گفت: دوره کارشناسی نیز حسابداری امور مالی و مددکاری امور اجتماعی و خانواده و مدیریت سلامت و خانواده و سلامت است و رشته‌های جدید که در نظر داریم به سامان برسانیم که شامل سه رشته تغذیه سالمندی و روانشناسی سالمندی و مددکاری سالمندی است و آن را تقاضا داده‌ایم تا تدوین شود و پس از تصویب به مرحله اجرا دربیاید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش پژوهش برنامه‌هایی در ارتباط با بررسی عوارض دارویی برای سالمند و افراد معلول داریم، سالمندان مقاومت درمورد دارو دارند که هنوز روی آن کار نشده است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک تصریح کرد: ۱۰۰ موضوع پژوهشی را برای خودمان اولویت‌بندی کردیم تا جامعه بتواند از آن استفاده کند، درمورد اثر دارو بر سالمندانی که فشارخون و دیابت و درد کلیه دارند تداخل نداشته باشند، در این خصوص وزارت بهداشت مجوزهایی را داده تا پژوهش‌هایی را انجام دهیم که برای مردم مفید است.

وی درمورد فضای مجموعه یادآور شد: ساختمان جدید ۹۸۰‌متر است که کتابخانه و ساختمان مجزایی داریم و ساختمان آسایشگاه دوهزار‌متر در دوطبقه طراحی شده است و سالمندان به‌راحتی می‌توانند در آن تردد کنند؛ ضمن اینکه دانشجویان از امکانات چون سالن ورزش و غذاخوری و کتابخانه و مسجد می‌توانند استفاده کنند.