استاندار البرز: جلسات شورای سالمندان استان ماهانه تشکیل می شود

طاهری از تشکیل مستمر جلسات شورای سالمندان استان خبر داد و بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، طاهری استاندار البرز درنخستین جلسه شورای سالمندان استان در سالن شش ضلعی استانداری البرز فرهنگ سازی در حمایت از سالمندان را مهم برشمرد و اظهار داشت: تا […]

طاهری از تشکیل مستمر جلسات شورای سالمندان استان خبر داد و بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، طاهری استاندار البرز درنخستین جلسه شورای سالمندان استان در سالن شش ضلعی استانداری البرز فرهنگ سازی در حمایت از سالمندان را مهم برشمرد و اظهار داشت: تا زمانی که فرهنگ و نگاه به سالمندان تغییر نکند شاهد اثر بخشی در این حوزه نخواهیم بود.
  • فضای امید و انگیزه را برای سالمندان ایجاد کنیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه محیط و فضای آسایشگاه ها به نحوی است که سالمندان تمایلی به حضور در این مراکز ندارند، تصریح کرد: باید آنگونه محیط را مهیای حضور سالمندان سازیم که همانند ورود کودکان یک محیط مهد احساس شادابی و نشاط داشته باشند.

طاهری افزود: کار با سالمندان فوق العاده ظرفیت و حساس است و همه ما روزی به سنی می رسیم که ما را « سالمند» خطاب می کنند، بنابراین باید نگاه ویژه ای به این قشر از جامعه داشته باشیم.
استاندار البرز با بیان اینکه دعوت از اساتید مطرح کشور در این حوزه به غنا جلسات می افزاید، بر ضرورت تداوم این آن تأکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز باید در این جلسات با برنامه ورود پیدا کنند.
  • جلسات شورای سالمندان استان هر ماه تشکیل می شود

وی افزود: این جلسات به صورت مداوم و پربار با هدف بررسی نیازهای سالمندان و اخذ راهکارهای عملیاتی به صورت ماهانه و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان مرتب تشکیل شود.

  • سهولت در صدور مجوز تأسیس مراکز نگهداری از سالمندان در استان

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت از سالمندان در استان تأکید کرد: با فعال شدن دبیرخانه بهزیستی در استان، از این پس باید زمینه هایی فراهم شود تا افراد علاقمند به فعالیت در این حوزه با سهولت مجوز تأسیس مراکز نگهداری از سالمندان را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: البته نظارت های مستمر از سوی اداره کل بهزیستی استان در این زمینه ضروری خواهد بود.
طاهری عنوان کرد: باید این استان با همکاری دستگاه ها در حوزه سالمندان به استانی ویژه تبدیل شود و به نحوی برنامه ریزی داشته باشید تا وقتی به جامعه سالمندان پیوستید احساس مطلوبی داشته باشید.
  • دستگاه های اجرایی استان گزارش ارائه دهند

استاندار البرز در پایان دستگاه های اجرایی استان را ملزم ساخت تا ظرف مدت ۲ هفته گزارش مکتوب عملکرد دستگاه متبوع را به استانداری و اداره کل بهزیستی استان ارائه دهند.

وی همچنین تأکید کرد: در جلسات آتی تنها باید مدیران کل دستگاه ها حضور داشته باشند.