۶ میلیون سالمند تحت پوشش نهادهای حمایتی‌اند

رئیس شورای ملی سالمندان کشور، گفت: در حال حاضر حدود شش میلیون سالمند در کشور تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حسین نحوی نژاد درنخستین شورای سالمندان استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: فلسفه وجودی شورای ملی […]

رئیس شورای ملی سالمندان کشور، گفت: در حال حاضر حدود شش میلیون سالمند در کشور تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حسین نحوی نژاد درنخستین شورای سالمندان استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: فلسفه وجودی شورای ملی سالمندان نیز تنها برای دیکته و شرح وظایف قانونی نیست بلکه حفظ هویت سازمانی و به عنوان دیده‌بان مشکلات سالمندان، دسته‌بندی و آنالیز آنها است.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات موثر به سالمندان سازمانهای بیمه‌گر، شهرداری‌ها و… باید فعالیت های خود را به نحو احسن انجام دهند.

نحوی‌نژاد خاطرنشان کرد: ردپای حمایت از سالمندان در کشور ما چندان قدیمی نیست؛ در حالی که در مجامع جهانی بیش از نیم قرن است که اهداف هشت گانه فقرزدایی و توجه به مسئله سالمندان مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمندان ایران به ۲۴ میلیون نفر می‌رسد و باید بسترهای حمایتی از قشر سالمند در جامعه فراهم شود.

144141
وی با اشاره به تداخل داروهای تجویز شده سالمندان گفت: اگر در دوران سالمندی توجهی به تجویز و مصرف‌ها صورت نگیرد تداخل آنها موجب سقوط، سرگیجه و صدمات جبران ناپذیری به این قشر خواهد شد و برای همیشه این قشر را زمین گر خواهد ساخت.

رییس شورای ملی سالمندان ایران افزود: نیمی از سالمندان پس از ۶۰ سالگی به دلائل مختلفی در بیمارستان بستری می‌شوند و همین امر نیز هزینه‌های بالایی را بر دوش کشور قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: طرز نگاه و مدیریت ما به این قشر می‌تواند بحران فرایند پیری و آنچه تحت عنوان سونامی سالمندی از آن یاد می‌شود را از بین ببرد و بر اساس بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی بعد از ۶۰ سالگی شکوفایی مجددی در افراد ایجاد می‌شود و این امر طرز فکر پیشین را نسبت پدیده سالمندی تغییر می‌دهد.