نیازهای قانونی سالمندان بررسی و مرتفع شود

حسین نحوی نژاد عصر امروز در نشست ویژه شورای سالمندان که در استانداری البرز برگزار شد اظهار کرد: توجه به نیازهای سالمندان و رفع آنها یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توانیم در مسیر خدمت رسانی به این قشر انجام دهیم. وی با بیان این که سالمندان نیز به تناسب سن خود نیازمند توجه هستند افزود: […]

حسین نحوی نژاد عصر امروز در نشست ویژه شورای سالمندان که در استانداری البرز برگزار شد اظهار کرد: توجه به نیازهای سالمندان و رفع آنها یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توانیم در مسیر خدمت رسانی به این قشر انجام دهیم.

وی با بیان این که سالمندان نیز به تناسب سن خود نیازمند توجه هستند افزود: ارائه خدمات به این قشر و همچنین ایجاد نشاط برای آنان می‌تواند سالمندان را از برخی بیماری‌ها دور سازد.

این مسئول با تأکید بر این که ۳۷ درصد سالمندان کشور دچار اختلالات روانی هستند، افزود: نداشتن اوقات فراغت سالم، کمبود امکانات متناسب با سن این افراد از مهمترین مشکلات سالمندان در کشور است.

رئیس شورای ملی سالمندان ایران یکی از مهمترین مسائلی که سالمندان را تهدید می‌کند را کم تحرکی عنوان کرد و افزود: کم تحرکی در این افراد سبب معلولیت‌های شناختی و ذهنی مانند آلزایمر می‌شود.

رئیس شورای ملی سالمندان با بیان این که اکنون ۶ میلیون سالمند در کشور وجود دارد افزود: تعدادی از آنها زیر پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند.