سالمندان ۱۱ استان محروم کشور سبد غذایی دریافت خواهند کرد

طرح تأمین سبد غذایی برای سالمندان محروم در ۱۰ استان محروم کشور از سوی سازمان بهزیستی کشور آغاز شده است. به گزارش خبرگزاری موج، یحیی سخنگویی، معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی توانبخشی CBR با بیان این مطلب تصریح کرد: نخستین کنگره بین‌المللی توانبخشی CBR از تاریخ اول بهمن ماه […]

طرح تأمین سبد غذایی برای سالمندان محروم در ۱۰ استان محروم کشور از سوی سازمان بهزیستی کشور آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری موج، یحیی سخنگویی، معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی توانبخشی CBR با بیان این مطلب تصریح کرد: نخستین کنگره بین‌المللی توانبخشی CBR از تاریخ اول بهمن ماه به مدت دو روز در بابلسر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۷۵ درصد از روستاهای کشور تحت پوشش طرح CBR (خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه) هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات توانبخشی در سال جاری خاطرنشان ساخت: ارائه خدمات توانبخشی به محروم ترین اقشار جامعه از وظایف سازمان بهزیسیتی است و خوشبختانه امسال برای ارائه این خدمات توانبخشی به جامعه هدف خود بودجه قابل قبولی را دریافت کرده ایم.

سخنگویی در خصوص دلایل کلید خورده شدن طرح CBR اذعان داشت: این طرح با دو هدف آگاه‌سازی و حساس‌سازی جامعه از سوی سازمان بهزیستی کلید زده شد و در این راستا موفق شدیم تمهیداتی را نیز برای فراهم کردن اشتغال برای جامعه هدف بیاندیشیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مجهول الهویه در برخی از استان های کشور بیان داشت: بر اساس آمار بیشترین افراد مجهول‌الهویه در استانهای تهران، قم و مشهد حضور دارند و طی بررسی های به عمل آمده مشخص شد که هم اکنون در تهران بیش از ۸۰۰ فرد مجهول‌الهویه داریم.

وی از ارائه سبد غذایی به سالمندان نیازمند ۱۱ استان محروم کشور خبرداد و گفت: این سبد غذایی که معادل ۸۵ هزار تومان می شود به ۳ هزار سالمند نیازمند ۱۱ استان ارائه خواهد شد.

وی بیان داشت: سالمندان استان های خراسان جنوب، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، ایلام، سیستان و بلوچستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه و هرمزگان به زودی این سبدها را دریافت خواهند کرد.