وقف ۲ مغازه به سرای سالمندان سقز

علیرضا سیاه‌بانیمدیر سرای سالمندان خیریه مهر سقز از وقف دو دهنه مغازه از سوی دو واقف سقزی به سرای سالمندان خیریه مهر سقز خبر داد. علیرضا سیاه‌بانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳ نفر خانم و ۳۱ نفر مرد در سرای سالمندان مهر این شهرستان نگهداری می‌شوند.  به گفته […]

علیرضا سیاه‌بانیمدیر سرای سالمندان خیریه مهر سقز از وقف دو دهنه مغازه از سوی دو واقف سقزی به سرای سالمندان خیریه مهر سقز خبر داد.

علیرضا سیاه‌بانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳ نفر خانم و ۳۱ نفر مرد در سرای سالمندان مهر این شهرستان نگهداری می‌شوند.

 به گفته وی، ۳۰ نفر از سالمندان این سرا زمین‌گیر هستند و توسط کادر مراقبتی و پزشکی نگهداری می‌شوند.

 مدیر سرای سالمندان خیریه مهر سقز تصریح کرد: تعدادی از شهروندان سقزی نیز به صورت داوطلبی و بدون هیچ چشم‌داشت و دستمزدی در زمینه مراقبت از سالمندان مقیم در این سرا فعالیت می‌کنند.

 سیاه‌بانی با بیان اینکه این مرکز به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی از این سالمندان نگهداری می‌کند، گفت: بهداشت و نظافت شخصی سالمندان تحت پوشش در مرکز به صورت روزانه، ‌کنترل علائم حیاتی روزی یک بار، تهیه لباس مناسب، فیزیوتراپی، ویزیت دوره‌ای توسط پزشک عمومی و متخصص از جمله خدمات ارائه شده به افراد مقیم در سرای سالمندان مهر سقز است.

 وی مشارکت مردم و خیرین در کمک به این مرکز را قابل تقدیر دانست و گفت: پشتیبانی و حمایت‌های مستمر مردم این شهرستان موجب ارائه خدمات هرچه بهتر به مخاطبین شده است.

 مدیر سرای سالمندان خیریه مهر سقز از این مرکز به عنوان یکی از مراکز ممتاز در استان و حتی سطح کشور نام برد و افزود: تعامل بسیار خوب خیرین و مردم موجب شده در زمینه خدمات‌رسانی به سالمندان مقیم در مرکز به بهترین صورت عمل شود.

 به گفته سیاه‌بانی، تکمیل تجهیزات پزشکی، فیزیوتراپی، کار درمانی، خرید و نصب دستگاه‌های صنعتی شست‌وشو، خشک‌کن و اتوبخار و تهیه یک ‌دستگاه موتور برق به ارزش ۲۰ میلیون تومان به منظور استفاده در مواقع ضروری از جمله اقدامات انجام شده از محل کمک‌های خیرین و مردم شهرستان بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با مشارکت‌های مردمی سرای سالمندان مهر سقز با مصوبه هیئت مدیره اقدام به احداث یک پروژه جدید به مساحت ۷۰۰ مترمربع با پیش‌بینی اعتباری ۳۰۰ میلیون تومان کرده است.

 مدیر سرای سالمندان خیریه مهر سقز با بیان اینکه این پروژه شامل سالن غذاخوری، نمازخانه، اتاق ساعت فراغت سالمندان و شش سویت است، خاطرنشان کرد: سفت‌کاری پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

 سیاه‌بانی از وقف دو دهنه مغازه از سوی دو واقف سقزی خبر داد و افزود: حاج‌علی احمدزاده شش دانگ مغازه در پاساژ مرادویسی به ارزش ریالی ۲۵۰ میلیون تومان و حاج محمد آهنی نیز سه دانگ مغازه در پاساژ برج سفید و به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیون تومان را وقف این سرای سالمندان کرده است.

 به گفته وی، گسترش ارائه خدمات مراقبتی، بهداشتی و توانبخشی، ارتقاء کیفیت خدمات مراقبتی و بهداشتی، ارتقاء کیفیت زندگی سالمند، کاهش تصدی‌های دولتی و ترویج فرهنگ حفظ سالمند در درون خانواده و جامعه از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های سرای سالمندان مهر سقز است.

 مدیر سرای سالمندان خیریه مهر سقز از برگزاری برنامه‌های اردویی، زیارتی، تفریحی در فصل‌های مختلف با هدف تقویت روحیه سالمندان این سرا خبر داد و افزود: برگزاری کنسرت‌های موسیقی، مولودی‌خوانی و مراسمات مختلف در اعیاد از دیگر برنامه‌های سرای سالمندان مهر سقز است.

IMAGE634933417126093750

  •  کمک ۱۵۱ میلیون تومانی خیرین

 سیاه‌بانی از کمک ۱۵۱ میلیون تومانی خیرین سقزی به سرای سالمندان مهر در دو عید قربان و عید فطر امسال خبر داد و گفت:  مردم خیری این شهرستان در ماه مبارک رمضان ۱۰۰ میلیون تومان نقد و ۲۵ میلیون تومان کمک غیرنقدی شامل برنج، روغن، مواد شوینده و سایر ملزومات به این مرکز نموده‌اند.

 وی اذعان داشت: در عید قربان نیز ۸۰۰ کیلوگرم گوشت به ارزش ریالی ۲۱ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان کمک نقدی از سوی مردم این شهرستان به مرکز صورت گرفته است.

 مدیر سرای سالمندان خیریه مهر سقز در پایان از احداث یک فروشگاه زنجیره‌ای توسط سرای سالمندان مهر سقز به منظور پاسخگوی به نیاز پرسنل و مردم خبر داد و متذکر شد: احداث این فروشگاه از برنامه‌های هیئت رئیسه این مرکز به منظور جذب بیش از پیش مشارکت‌های مردم خیر شهرستان سقز است.