نجات کشور در مبارزه با پیری و سالمندی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نجات کشور ما در مبارزه با پیری و سالمندی و پناه بردن به قوانین و ضوابط الهی است، گفت: باید خدا و رزاقیت او را باور کنیم و گرفتار جو و دغدغه‌های سیاسی نشویم. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌‌الاسلام احمد سالک در کنگره بین‌المللی اخلاق […]

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نجات کشور ما در مبارزه با پیری و سالمندی و پناه بردن به قوانین و ضوابط الهی است، گفت: باید خدا و رزاقیت او را باور کنیم و گرفتار جو و دغدغه‌های سیاسی نشویم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌‌الاسلام احمد سالک در کنگره بین‌المللی اخلاق تولیدمثل در شهرستان جهرم  با تصریح اینکه در قرآن کریم حدود ۳۰ آیه در مورد ازدواج و فرزند آمده است، گفت: هر قدر جامعه  از قرآن و عترت و روایات فاصله بگیرد گرفتار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی متنوعی می‌شود و این واقعیتی اثبات شده در این قضایاست و ضرورت توجه به این مبانی را دو‌چندان می‌کند  بنابراین در اینجا تکیه بر مبانی ارزشی دینی و سبک زندگی دینی رقم می‌خورد.

 وی با اشاره به عوامل تحکیم خانواده افزود: مبانی محکمی برای  تحکیم خانواده در اسلام وجود دارد اما متأسفانه کمتر به آن توجه می‌شود که از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و کتاب‌‌های دینی می‌توان آن‌ها را برداشت کرد.

 حجت‌الاسلام سالک مشارکت مردم را یکی از عوامل مؤثر در جمعیت دانست و گفت: مردمی که بر اساس ایمان و یقین و باور در مسائل دینی حرکت می‌کنند یا متدین و یا متعبد هستند و در هر دو صورت کسانی هستند که وقتی با فرهنگ دین آشنا شوند، به رزاقیت خداوند ایمان پیدا می‌کنند و در این صورت بسیاری از این مسائل از قبیل آینده‌ هراسی پیش نمی‌آید که این عوامل به‌دلیل ضعف اعتقاد ما به خداوند است در حالیکه خداوند بارها در قرآن می‌فرماید خود روزی‌رسان است و مقام معظم رهبری به همین آیه نیز اشاره دارند.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس ‌تأکید کرد:  نباید تصورداشته باشیم که کسی حتماً خانه ملکی ‌و یا شغل درآمدزایی داشته باشد و بعد ازدواج کند، وقتی اعتقاد به رزاقیت حضرت حق در جامعه ما قطع شود باید جای آن را چیز دیگری پر کند که شغل‌های کاذب و جریانات مختلف ناشی از این امر است.

 وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که چرا سن ازدواج در کشور ما بالا رفته است بنابراین مشارکت مردم و هدایت آنها به سبک زندگی دینی با ایمان و یقین به خدا، عاملی برای مقابله با پیری و رشد موالید در جامعه است.

 حجت‌‌الاسلام سالک با تصریح اینکه مسائل در دو بخش مادی و معنوی تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: نظرات جمعیتی در ۴ گروه نیز تقسیم‌بندی می‌شود که گروه اول طرفدار رشد جمعیت، گروم دوم مخالفان رشد جمعیت، گروه سوم طرفدار جمعیت ثابت و ‌گروه چهارم کسانی هستند که طرفداران حد متناسب جمعیت هستند و این‌ها معتقد هستند که بین جمعیت و امکانات باید تعامل مناسبی بر اساس زمان و مکان وجود داشته باشد.