بی‌تحرکی، بزرگترین تهدید برای سلامت سالمندان است

یک پزشک عمومی اظهار کرد: بزرگترین تهدید برای سلامت سالمندان بی‌تحرکی است. [divider] دکتر فاطمه دادرس در گفت وگو با (ایسنا)، درباره ورزش سالمندان نیز گفت: سالمندان باید در هنگام ورزش کردن مراقب افت قند خون خود باشند. دادرس ادامه داد: با بالا رفتن سن، فشار خون و بیماری‌های قلبی و ریوی نیز بالا می­‌رود […]

یک پزشک عمومی اظهار کرد: بزرگترین تهدید برای سلامت سالمندان بی‌تحرکی است.

[divider]

دکتر فاطمه دادرس در گفت وگو با (ایسنا)، درباره ورزش سالمندان نیز گفت: سالمندان باید در هنگام ورزش کردن مراقب افت قند خون خود باشند.

دادرس ادامه داد: با بالا رفتن سن، فشار خون و بیماری‌های قلبی و ریوی نیز بالا می­‌رود که قبل از ورزش کردن فرد باید چکاپ شود.

دادرس با اشاره به اینکه سالمندان نباید فعالیت‌های زیاد و سنگینی داشته باشند، گفت: روزی نیم ساعت ورزش برای هر سنی کافی است و ورزش کردن باعث زندگی سالم از نظر روحی و جسمی می شود.

این پزشک عمومی افزود: ورزش در سالمندان باعث کنترل خون و دیابت می شود و جلوگیری از پرخوری و کم خوری برای ثابت ماندن قند خون سالمندان لازم است.

دادرس با اشاره به اینکه ورزش سالمندان نباید به مفاصل آنها آسیب برساند، گفت: ورزش کردن باعث شاداب تر شدن، تنظیم هورمون‌های بدن و ترشح هورمون‌های ضد درد و بالا رفتن چرخه خواب می‌شود.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از آلزایمر ورزش‌های فکری مناسب هستند که زمینه پیشگیری آن از دوران جوانی است. ورزش کردن باعث نگرش مثبت سالمندان به زندگی و اطرافیان می‌شود.