بانوی نیکوکاری که اوقات خود را وقف کمک به سالمندان کرده است

نیکی به دیگران اصل و محور همه خوبی هاست. دژ استوار و زکات نعمت هاست. احسان، تجارتی سودمند است که ضرر در آن راه ندارد و لبیک گفتن به نیروی ذاتی و درونی است؛

زیرا تمایل به خوبی و انجام دادن کارهای نیک از جمله ویژگی هایی است که خداوند حکیم در نهاد انسان قرار داده است.

نیکوکار آخرت را می نگرد و زندگانی دنیا را دست مایه رسیدن به آخرت قرار می دهد. آن را غنیمت می شمارد احسان مغناطیسی است که جاذبه قوی آن، سرسخت ترین انسان ها را به سمت خود می کشاند.

نیکی به واسطه نیروی خارق العاده اش، نور صفا و صمیمیّت را بر قلب های تیره و تار می تاباند و دل های سخت و سنگی را در آسیاب مهر و مودت خرد می کند.

احسان، پیوند دوستی و رفاقت را مستحکم می سازد و علایق و وابستگی های عاطفی را پررنگ تر می کند.

در احادیث آمده است «با هرکه خواهی نیکی کن که امیر و فرمانروای او شوی» و «با نیکوکاری مالک دل ها می گرد

خانم خزل زاده نیکوکاری است که سالهاست به عنوان خیر به سالمندان آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز در بخش مراقبت روزانه خدمت می کند ، ایشان این کار را با خلوص نیت و عشق و بدون هیچ چشم داشتی انجام می دهند ، گفتگویی کوتاه در این رابطه با ایشان داشتیم :

خانم خزل زاده از زندگی خودش می گوید:

_ متولد ۱۳۲۱ هستم ،در یک خانواده کارمندی در آستان قدس رضوی مشهد به دنیا آمدم ، متاهلم و حاصل ازدواجم ۲ پسر و۱ دختر است که خارج از ایران زندگی می کنند .

_ فوق دیپلم رشته ادبیات از دانشسرای تربیت مدرس هستم و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش

_ چگونه با آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز آشنا شدید ؟

_ ۷سال پیش بود که برای انجام کار دندان نزد دندانپزشک آقای دکتر محمدبیگی که به صورت نیکوکاری در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز کار می کردند رفته بودم، ایشان از آشنایان خانم سرابی (مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز) بودند ومن را به ایشان معرفی کردند. از آن سال تاکنون من در آسایشگاه در بخش مراقبت روزانه خدمت می کنم.

_ چه انگیزه ای در شما باعث این خدمت شد؟

_ علاقه شدیدی نسبت به کمک به همنوع در خودم احساس می کردم و نبود فرزندام در کنارم و همچنین بازنشستگی من را به این سمت سوق داد.

_ با توجه به گذشت ۷ سال هنوز هم احساس رضایتمندی دارید؟

_ با وجود بعضی از مشکلات ولی من باز هم به هدف و انگیزه خودم در این کار فکر می کنم وعشق به این کار باعث میشود که سختی ای هم اگر هست نادیده بگیرم.

_ وحرف آخر …

_ به تک تک سالمندان عشق می ورزم و با آنها رابطه دوستانه دارم، به درد دلهایشان با جان و دل گوش می کنم و به نوعی سنگ صبورشان هستم، دلیل ماندن من در اینجا محبتی است که این سالمندان به من دارند، یک روز اگر غیبت داشته باشم،همه سراغم را می گیرند ونگرانم می شوند و این انرژی مثبتی که به من می دهند، برایم ارزشمند است .خوشحالم و خدا را شکر می کنم که این توفیق نصیب من شده است تا در خدمت این عزیزان باشم.

_ با سپاس فراوان از اینکه وقت گرانقدرتان را در اختیار ما گذاشتید.

کرامت از خرمنِ شما خوشه می چیند. نیکوکاری از آسمان عطوفت شما می بارد و مهربانی، دست به دامانِ شماست. شما که محبت را نثار نیازمندان کردید و عاطفه را شرمنده خود ساختید. درود فراوان پروردگارتان بر شما باد.