تصویب دوفوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی

دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، دوفوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی که در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفته […]

دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، دوفوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی که در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود، به تصویب رسید.

در این جلسه از مجموع نمایندگان حاضر در جلسه ۱۶۶ نماینده رای موافق، ۳۱ نماینده رای مخالف و ۸ نماینده رای ممتنع به دوفوریت این طرح دادند.

با تصویب دو فوریت این طرح در جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی تصویب و یا رد طرح فوق در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

در مقدمه این طرح آمده است با وجود نیروی کار جوان، فعال و دارای تعهد و تخصص در کشور متاسفانه شاهد انتصاب افراد بازنشسته یا فاقد توان جسمی لازم به لحاظ سن بالا در سمت‌های اجرایی مانند استاندار، معاونین،‌معاون استاندار و معاونین وزرا هستیم.

 در ادامه این طرح آمده است: زمانی که نرخ بیکاری جوانان کشور به ۲۶٫۸ درصد رسیده است، آیا می‌توانیم پاسخگوی جوانان کشورمان باشیم.

لازم به ذکر است طرح زیر به امضای ۱۹۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.