زندگی ماشینی عامل مهم بیماری‌های قلبی در سالمندان

عبدالحسین ناصری گفت:بیماری‌قلبی وعروقی،فشارخون ومشکلات عضلانی و اسکلتی که درسالمندان دیده می‌شودفقط به‌خاطرتغییرشیوه زندگی به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم صبح امروز در همایش سالمندی و دیابت در دیلم اظهار داشت: آن چیزی که ما به عنوان متولیان بهداشت و درمان به‌دنبال آن هستیم این است که سالمندان […]

عبدالحسین ناصری گفت:بیماری‌قلبی وعروقی،فشارخون ومشکلات عضلانی و اسکلتی که درسالمندان دیده می‌شودفقط به‌خاطرتغییرشیوه زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم صبح امروز در همایش سالمندی و دیابت در دیلم اظهار داشت: آن چیزی که ما به عنوان متولیان بهداشت و درمان به‌دنبال آن هستیم این است که سالمندان دورانی همراه با شادابی، سلامتی و تندرستی داشته باشند و مردم در دوران سالمندی هم بتوانند از زندگی خود لذت ببرند.

 وی بیان کرد: هدف ما از برگزاری این همایش این است که جلسه را خود شما اداره کنید و مشکلات و دغدغه‌های جسمی و روحی که در دوره سالمندی دچارش هستید را بیان کنید.

 وی از سالمندان دیلمی خواست تا در اجرای برنامه‌های آموزشی با کارشناسان و متولیان برنامه سلامت سالمندان شهرستان همکاری کنند و با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی تحت آموزش‌ها و مراقبت‌های پزشک، کارشناس، کاردان بهداشتی و بهورزان قرار گیرند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم از آمادگی کارشناسان بهداشتی و متولیان برنامه سالمندان در شبکه و مراکز بهداشتی درمانی برای اجرای برنامه‌های آموزشی مطابق نظر و خواسته سالمندان در هر زمان و مکانی خبر داد.

 ناصری در جمع سالمندان و بیماران دیابتی دیلم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دوره سالمندی خوبی همراه با سلامت و تندرستی داشته باشیم، باید یکسری نکات بهداشتی را یاد بگیریم و به گفته متخصصان امر، شیوه زندگی‌مان را تغییر دهیم.

 وی با اشاره به اینکه دیابت یا بیماری قند یکی از بیماری‌هایی است که سالمندان را دچار می‌کند، افزود: اگر امروز دچار دیابت هستیم و یا بعضاً بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و مشکلات عضلانی و اسکلتی در سالمندانمان دیده می‌شود فقط و فقط به‌خاطر تغییر شیوه زندگی، بی‌تحرکی و زندگی ماشینی است که باعث شده به خیلی از بیماری‌ها مبتلا شویم.

 این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد با شرکت سالمندان به عنوان شهروندان ارشد جامعه، در جلسات آموزشی بتوانیم شیوه‌های صحیح زندگی کردن را به شما آموزش دهیم و شما نیز با عملیاتی کردن این آموزه‌ها و مهارت‌ها بتوانید دوره سالمندی خوبی همراه با سلامتی و تندرستی داشته باشید.

 ناصری در این نشست تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های سالمندان مسائل درمانی در خصوص دفترچه‌های تامین اجتماعی و مسائل این چنینی است و به همین منظور در این همایش از آقای باغویی رئیس اداره تامین اجتماعی دیلم دعوت کردیم تا در جهت حل مشکلات شما و به‌خاطر رابطه لازم و ملزومی که بین تامین اجتماعی و مسائل درمانی وجود دارد به سوالات و مشکلات شما پاسخ دهند.

 در ادامه جلسه پرسش و پاسخ سالمندان با حضور دکتر رشیدی پزشک مرکز امام رضا(ع)، خانم دکتر حشمتی دندانپزشک، صادق شریفی کارشناس ارشد روان‌شناسی، خانم صبوری کارشناس بهبود تغذیه در خصوص مسائل و مشکلات درمانی، دندانپزشکی، سلامت روان و تغذیه برگزار شد.

 لازم به توضیح است که اجرای قوی و پرنشاط سوسن حیاتی و قمر غلامیان از مجریان توانمند کانون پرورش فکری دیلم بر غنای این جلسه افزود و لحظات پرباری را برای سالمندان و حاضرین در این همایش رقم زد و موجب رضایتمندی سالمندان شد.

 در پایان به قید قرعه به سه نفر از سالمندان جوایزی اهدا شد.

 این همایش به همت شبکه بهداشت و درمان و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم برگزار شد.