همایش سالمندی و دیابت در دیلم برگزار شد

همایش سالمندی و دیابت با حضور جمعی از سالمندان و بیماران دیابتی در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دیلم برگزار شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان دیلم، در این گردهمایی آموزشی جلسه پرسش و پاسخ با حضور رییس تامین اجتماعی دیلم، پزشک، دندانپزشک، کارشناسان بهداشت روان و تغذیه […]

همایش سالمندی و دیابت با حضور جمعی از سالمندان و بیماران دیابتی در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دیلم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان دیلم، در این گردهمایی آموزشی جلسه پرسش و پاسخ با حضور رییس تامین اجتماعی دیلم، پزشک، دندانپزشک، کارشناسان بهداشت روان و تغذیه انجام شد.

 رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم در این همایش گفت: آن‌چه که به عنوان متولیان بهداشت و درمان به دنبالش هستیم این است که سالمندان دورانی همراه با شادابی، سلامتی و تندرستی داشته باشند و مردم در دوران سالمندی هم بتوانند از زندگی‌ خود لذت ببرند.

 عبدالحسین ناصری خطاب به سالمندان حاضر در جلسه گفت:هدف ما از برگزاری این همایش آن است که جلسه را خود شما اداره کنید و مشکلات و دغدغه‌های جسمی و روحی که در این دوره با آن مواجه هستید را بیان کنید.

 وی از سالمندان دیلمی درخواست کرد تا در اجرای برنامه‌های آموزشی با کارشناسان و متولیان برنامه سلامت سالمندان

شهرستان همکاری کنند و با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی تحت آموزش‌ها و مراقبت‌هایی که توسط پزشک، کارشناس، کاردان بهداشتی و بهورز ارائه می‌شود، قرار گیرند.

 رییس شبکه بهداشت و درمان دیلم از آمادگی کارشناسان بهداشتی و متولیان برنامه سالمندان در شبکه و مراکز بهداشتی درمانی برای اجرای برنامه‌های آموزشی مطابق نظر و خواسته سالمندان در هر زمان و مکانی خبر داد.

 ناصری در جمع سالمندان و بیماران دیابتی دیلم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دوره سالمندی خوبی همراه با سلامت و تندرستی داشته باشیم باید یکسری نکات بهداشتی را یاد بگیریم و به گفته متخصصان امر، شیوه زندگی‌مان را تغییر دهیم.

 وی با اشاره به اینکه دیابت یا بیماری قند یکی از بیماری‌هایی است که سالمندان را دچار می‌کند، افزود: اگر امروز دچار دیابت هستیم و یا بعضا بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و مشکلات عضلانی و اسکلتی در سالمندانمان دیده می‌شود فقط و فقط به خاطر تغییر شیوه زندگی، بی‌تحرکی و زندگی ماشینی است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد با شرکت سالمندان به عنوان شهروندان ارشد جامعه، در جلسات آموزشی بتوان شیوه‌های صحیح زندگی را به آنها آموزش داد و آنها نیز با عملیاتی کردن این آموزه‌ها و مهارت‌ها بتوانند دوره سالمندی خوبی همراه با سلامتی و تندرستی داشته باشند.

 ناصری دراین نشست تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های سالمندان مسایل درمانی در خصوص دفترچه‌های تامین اجتماعی و مسایلی از این دست است، به همین منظور در این همایش از باغویی، رییس اداره تامین اجتماعی دیلم دعوت کردیم تا در جهت حل مشکلات شما و بخاطر رابطه لازم و ملزومی که بین تامین اجتماعی و مسایل درمانی وجود دارد به سئوالات و مشکلات شما پاسخ دهند.

 در ادامه جلسه پرسش و پاسخ سالمندان با حضور دکتر رشیدی، پزشک مرکز امام رضا(ع)، دکتر حشمتی دندانپزشک، شریفی کارشناس ارشد روانشناسی، صبوری، کارشناس بهبود تغذیه در خصوص مسایل و مشکلات درمانی، دندانپزشکی، سلامت روان و تغذیه برگزار شد.

 به گزارش ایسنا، این همایش به همت شبکه بهداشت و درمان و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم برگزار و در پایان به قید قرعه به سه نفر از سالمندان جوایزی اهدا شد.