تشکیل جلسه شورای ملی سالمندان تا پایان آذرماه

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان سازمان بهزیستی با بیان اینکه جلسه این شورا تا پایان آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: علت تاخیر در برگزاری جلسه این شورا به دلیل هماهنگی برای حضور وزرای مربوطه در این جلسه است. حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه […]

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان سازمان بهزیستی با بیان اینکه جلسه این شورا تا پایان آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: علت تاخیر در برگزاری جلسه این شورا به دلیل هماهنگی برای حضور وزرای مربوطه در این جلسه است.

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه باید حداقل شش وزیر در جلسه شورای ملی سالمندان حضور یابند، اظهار کرد: وزرای آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از جمله وزرایی هستند که می‌توانند در جلسه شورای ملی سالمندان حضور یابند و از این تعداد، حضور شش نفر الزامی است.

وی در مورد علت تاخیر برگزاری جلسه شورای ملی سالمندان، خاطر نشان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید داشتند که حتما این جلسه با حضور وزرای مربوطه برگزار شود، چرا که پیش از این برخی از جلسات با حضور معاونین وزارتخانه‌ها برگزار می‌شد.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان سازمان بهزیستی در مورد دستورات جلسه شورای ملی سالمندان، بیان کرد: تصویب شدن ارائه بسته خدمتی در ارتباط با تکریم سالمندان در دستگاه‌ها و نیز تصویب سند ملی سالمندان به منظور استفاده از یک نقشه راه در ارتباط با وظیفه دستگاه‌ها در مورد سالمندان دو دستور کار شورای ملی سالمندان در صورت برگزاری است.

وی ادامه داد:علاوه بر این الزامی شدن حضور استانداران در جلسات شورای ملی سالمندان و نیز تغییر آیین‌نامه داخلی این شورا از دیگر دستورات جلسه شورای ملی سالمندان است.

به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهم مهرماه سال جاری از تشکیل جلسه شورای ملی سالمندان یک ماه پس از این تاریخ خبر داد اما این جلسه با گذشت ۵۰ روز از این تاریخ کماکان برگزار نشده است.