۱۱۰۰ سالمند تحت حمایت بهزیستی چهارمحال و بختیاری است

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ سالمند از خدمات بهزیستی این استان بهره‌مند هستند. [divider] حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به فرهنگ غنی اسلامی در بین مردم ایران زمین و به ویژه مردم استان، حضور سالمندان در کنار اعضای […]

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ سالمند از خدمات بهزیستی این استان بهره‌مند هستند.

[divider]

حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به فرهنگ غنی اسلامی در بین مردم ایران زمین و به ویژه مردم استان، حضور سالمندان در کنار اعضای خانواده برای سالمندان ضروری و موثر است.

وی با اشاره به وظیفه بهزیستی در قبال این قشر از جامعه، افزود: قسمت اعظم این وظیفه ارائه خدمات به جامعه هدف و به ویژه سالمندان در محیط خانواده است.

سعیدی ادامه داد: البته با توجه به تعداد محدودی از سالمندان با توجه به شرایط خانواده این افراد، این سازمان خدمات خود را در مراکز شبانه روزی ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار ۱۵۰ سالمند موجود در مراکز شبانه روزی، اضافه کرد: از تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ سالمند تحت حمایت بهزیستی تنها ۱۵۰ نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری و مابقی از خدمات مراکز روزانه و یا تیم سیار استفاده می‎کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این نوع مراکز خدمات پزشکی و توانبخشی در مرکز روزانه و یا توسط یک تیم در منزل سالمند ارائه می‌شود.

سعیدی در ادامه از راه‌اندازی جامعه خیرین حامی معلولین بهزیستی استان خبر داد و گفت: خیرین به عنوان بازوان توانمند بهزیستی همیشه در پیشبرد اهداف این سازمان یاری گر و کمک رسان بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتماد مردم به خیرین، این افراد نقش و تاثیر بسزایی در راستای سوق دادن کمک‌های سایر افراد در زمینه‌های جلب مشارکت‌های مردمی، ساخت مسکن، تهیه جهیزیه دارند و بر این اساس تاسیس جامعه خیرین حامی معلولین در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/۶۸۰۰۱/صا۲۰/پ