آزمایش ربات مراقبت از سالمندان در محیط واقعی

دانشمندان در حال آزمایش ربات حضور از راه دور GiraffPlus برای کمک به سالمندان در محیط واقعی هستند. [divider] به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اتحادیه اروپا، حامی مالی پروژه نظارت بر عملکرد این ربات در خانه خود سالمندان گزارش شده است. سیستم جدید پیش‌تر توسط آپارتمان نمایش در اوربروی سوئد آزمایش شده […]

دانشمندان در حال آزمایش ربات حضور از راه دور GiraffPlus برای کمک به سالمندان در محیط واقعی هستند.

[divider]

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اتحادیه اروپا، حامی مالی پروژه نظارت بر عملکرد این ربات در خانه خود سالمندان گزارش شده است.

سیستم جدید پیش‌تر توسط آپارتمان نمایش در اوربروی سوئد آزمایش شده بود و هم‌اکنون در حال گذراندن آزمون‌های بیشتر در خانه‌های واقعی در سوئد، ایتالیا و اسپانیا است.

سیستم GiraffPlus از تعدادی حسگر برای جمع‌آوری داده از بیماران استفاده می‌کند.

ربات مزبور بر فشار خون، دمای بدن، حرکات و حتی شناسایی الگوهای رفتاری غیرطبیعی مانند زمانی که بیمار به مدت طولانی ساکن بوده یا این که از جایی افتاده است، نظارت می‌کند.

اطلاعات سپس تحلیل شده و در مواقع اضطراری به سرعت به یک پرستار مسوول منتقل می‌شود.

این شبکه برای برآوردن نیازهای خاص کاربران به انتخاب خودشان پیکربندی می‌شود و داده های جمع‌آوری‌شده از آن برای کمک به مددکاران برای خلق خط زمانی وضعیت سلامتی بیمار به کار می‌رود.

سیستم به گونه‌ای طراحی شده که الگوی خواب بیمار را چارت‌بندی می‌کند و با اندازه‌گیری سطح فعالیت در آپارتمان در طول شب، در شکل‌گیری یک تصویر از موقعیت سالمندان و معرفی اقدامات لازم به بیمار و مددکار کمک می‌کند.

افزون بر ارائه امنیت به افراد کهنسال از طریق مرتبط‌کردن آن‌ها به مددکاران، یکی از اهداف پروژه جدید کاهش‌دادن هزینه‌های مراقبت اعلام شده زیرا نظارت مستمر به معنای آگاهی از مشکلات مرتبط با سلامتی در مراحل اولیه است.

این آزمایش‌ها امکان ارزیابی بیشتر کارایی واقعی و دوستدار کاربر‌بودن سیستم را فراهم می‌کند.

دانشمندان امیدوارند نتایج آزمایش‌های طراحی‌شده این سامانه در ۱۵ منزل مختلف تا سال ۲۰۱۴ مشخص شود.