فعالیت ۱۲ مرکز ارائه‌دهنده خدمت به سالمندان در استان اردبیل

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی، امروز_سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_در شورای ساماندهی سالمندان استان اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۹۵ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند و از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند. وی افزود: همچنین ۱۲ مرکز ارائه‌دهنده خدمت به سالمندان در […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی، امروز_سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_در شورای ساماندهی سالمندان استان اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۹۵ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند و از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین ۱۲ مرکز ارائه‌دهنده خدمت به سالمندان در استان فعالیت دارند که به‌صورت روزانه، شبانه، شبانه‌روزی و حمایتی، توان‌بخشی به سالمندان ارائه خدمت می‌کنند.

ایرج حاجی‌زاده، معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در این نشست بیان کرد: با توجه به کاهش نرخ تولد در استان اردبیل و روند رو به سالمندی جمعیت استان، توسعه مراکز نگهداری سالمندان از جمله اولویت‌ها برای پاسخ به نیاز سال‌های آینده است.

وی با اشاره به تعداد تولد در استان به تعداد ۱/۶ نفر فرزند به ازای هر خانواده و ۱/۸ نفر به‌عنوان میانگین کشوری این رقم، ادامه داد: با توجه به پایین بودن میزان موالید در کشور و استان اردبیل، باید وضعیت تولد و حفظ جمعیت جوان را کنترل کنیم.

معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: مدیریت و نگهداری سالمندان باید مورد توجه همه شهرستان‌ها باشد و در این راستا فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی سالمندان در خصوص شیوه‌ها و راهکارهای خودمراقبتی، باید در برنامه‌ریزی‌های سلامت‌محور مدنظر قرار گیرد.