تلفیق موفق خانه سالمندان و مهدکودک در بریتانیا

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با اجرایی شدن ایده تلفیق موفق خانه سالمندان و مهدکودک در بریتانیا، اکنون افراد مسن و کودکان این فرصت را دارند که هر روز را در کنار یکدیگر سپری کنند و از مزایای این هم‌نشینی بهره‌مند شوند. این اقدام به پیشرفت‌های بزرگی […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با اجرایی شدن ایده تلفیق موفق خانه سالمندان و مهدکودک در بریتانیا، اکنون افراد مسن و کودکان این فرصت را دارند که هر روز را در کنار یکدیگر سپری کنند و از مزایای این هم‌نشینی بهره‌مند شوند. این اقدام به پیشرفت‌های بزرگی در زندگی تمام مشارکت‌کنندگان منجر شده است.

تلفیق موفق خانه سالمندان و مهدکودک در بریتانیا

تلفیق مهدکودک و خانه سالمندان

خانه سالمندان Belong Chester در بریتانیا نخستین محیط مراقبتی سالمندان است که به یک مهد کودک کاملاً یکپارچه برای تحقیقات کودکان تبدیل شده و در آن کودکان و بزرگسالان هر روزشان را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند. این خانه در یک مجتمع پنج‌طبقه ساخته شده در مرکز شهر چستر با آجرنمای زیبایی به رنگ قرمز قرار دارد. در طبقه هم‌کف آن چند اغذیه‌فروشی و آرایشگاه در حال خدمات‌رسانی به عموم هستند و در طبقات بالاتر ۶ خانوار ۱۲ نفری زندگی می‌کنند، در حالی که ۲۳ آپارتمان آن برای اجاره یا فروش توسط افراد مسن در دسترس است.

خانه سالمندان یادشده مکانی شاد است که بیشتر ساکنان آن به مشکل زوال عقل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. با این حال همگی این فرصت را دارند که به‌طور روزانه با کودکان تعامل داشته باشند. کارشناسان ۹ دانشگاه شناخته‌شده در زمینه فواید سلامت جسمی و روانی زندگی بین نسلی در این محیط در حال تحقیق و بررسی هستند و تاکنون به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند.

تلفیق موفق خانه سالمندان و مهدکودک در بریتانیا

موفقیت زندگی بین‌نسلی در بریتانیا

پیش از تلفیق خانه سالمندان چستر با مهدکودک تحقیقات گسترده‌ای در زمینه روابط بین نسلی در سراسر جهان انجام شده بود، اما همه کوتاه‌مدت بودند و کارایی لازم را نداشتند، چراکه در نهایت پایان پروژه‌ها تنها انبوهی از رنج و غم برجای می‌گذاشت. با این حال طرح فعلی متفاوت و دائمی است، به این صورت که کودکان روزها را در مهد کودک و نزدیکی سالمندان و شب‌ها را در کنار خانواده خود سپری می‌کنند. در این مدت هیچ مورد برنامه‌ریزی شده‌ای دخیل نیست، کارکنان تنها وظیفه نظارت به امور را برعهده دارند و یادگیری به‌صورت واقعی رخ می‌دهد. نتیجه این عمل برای کودکان، افراد مسن و حتی خانواده‌های آن‌ها بسیار چشمگیر و موفقیت‌آمیز بوده است.

سالمندان به‌وفور نشانه‌هایی از روحیه بالا و آرامش را از خود نشان می‌دهند و در حال مقابله با بیماری‌های خود هستند. آن‌ها که در دوران جوانی به‌واسطه اشتغال یا هر دلیل دیگر از تماشای رشد و پرورش کودکان خود محروم بوده‌اند، اکنون در شرایط روحی خوبی به‌سر می‌برند. کودکان نیز با مسئولیت‌پذیری، هم‌دلی و نحوه برقراری درست ارتباط آشنا شده‌اند. این هم‌زیستی به بهبود روند تغذیه و تشویق آن‌ها به سالم‌خواری منتهی شده و به آن‌ها در انتخاب کلمات درست برای استفاده در موقعیت‌های گوناگون کمک چشمگیری کرده است. خانواده‌های سالمندان ساکن و کودکان ثبت‌نام‌شده در مهد کودک تلفیقی از نتایج ناشی‌شده از این ادغام بسیار احساس رضایت داشته‌اند.

تلفیق موفق خانه سالمندان و مهدکودک در بریتانیا