مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت

این روزها شیوع آنفلوانزا بیشتر است یا کرونا؟

بابک عشرتی درباره اثربخشی واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور است، اما تا بهمن ماه نیز تزریق این واکسن اثربخشی دارد و افراد می‌توانند این واکسن را برای پیشگیری از آنفلوانزا تزریق کنند.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، بابک عشرتی درباره اثربخشی واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور است، اما تا بهمن ماه نیز تزریق این واکسن اثربخشی دارد و افراد می‌توانند این واکسن را برای پیشگیری از آنفلوانزا تزریق کنند.

وی با اشاره به آمار مبتلایان بیماری‌های تنفسی افزود: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد نمونه‌های گرفته شده کرونا است و بیش از ۳۰ درصد آنفلوانزا و سایر ویروس‌های دیگری هستند که سبب بروز علائم سرماخوردگی می‌شوند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان گفت: به مردم توصیه می‌شود افرادی که دارای علائم هستند، در جامعه و مکان‌های پرازدحام حضور نداشته باشند و تا زمانی که دارای علائم هستند در منزل استراحت کنند تا به کاهش دوره بیماری کمک و از انتشار بیماری نیز جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: زمانی که افراد باید در جامعه و اماکن پر ازدحام مانند مترو و اماکن عمومی حضور داشته باشند، از ماسک استفاده کنند، البته کسانی که سالم هستند نیز باید از ماسک استفاده کنند، چرا که برخی افراد علامت ندارند، اما ناقل بیماری‌های ویروسی هستند، بنابراین استفاده از ماسک انتشار بیماری را کاهش می‌دهد.

عشرتی ادامه داد: سالمندان بالای ۶۵ سال، زنان باردار و افراد درگیر بیماری‌های زمینه‌ای و بدخیم دارند، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های تنفسی و عفونی قرار دارند، لذا باید تزریق واکسن را انجام دهند.