مدیرکل سلامت شهرداری تهران

توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی سالمندان اولویت اداره سلامت شهرداری تهران

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در نشست خود با رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور بیان داشت: توجه و کمک به تامین نیازهای فرهنگی و اجتماعی سالمندان به عنوان یکی از اولویت های مورد تاکید از سوی مدیران ارشد شهرداری تهران در دستور کار اداره سلامت قرار دارد.

دکتر حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در نشستی که با دکتر مژگان رضا زاده رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور داشت، گفت: تاکنون در قالب برنامه یاد ایام ۸۸۰۰ سالمند تهرانی عضو کانون های سالمندی مناطق ۲۲ گانه تهران ازبرنامه های شاد و سرگرم کننده این رویداد بهره مند شده اند.

وی افزود: در دورهمی یاد ایام با هدف کاهش انزوای اجتماعی سالمندان، ارتقای نشاط اجتماعی سالمندان، افزایش منزلت سالمندان، ارتقای کیفت زندگی آنان، ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی متناسب با نیازهای سالمندی و بهبود شرایط روحی و روانی آنان برگزار می شود و همچنین برنامه های متنوعی از جمله نمایش های نوستالژی، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی سنتی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، برپایی میز خدمت، قدردانی از فعالان اجتماعی سالمند محلات و نیز عضو گیری برای کانون سالمندان انجام شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان داشت: توجه و کمک به تامین نیازهای فرهنگی و اجتماعی سالمندان به عنوان یکی از اولویت های مورد تاکید از سوی مدیران ارشد شهرداری تهران در دستور کار اداره سلامت قرار دارد.

دکتر صاحب افزود: سالمندان تهرانی در سراهای محله کانون سالمندی دارند که در قالب این کانون ۱۸ عنوان برنامه در طول سال اجرا می شودد که از جمله آن می توان به برگزاری برنامه های دوشنبه های سالمندی، رقابت های نشاط سالمندی، سلامت یاری سالمندی، تورهای گردشگری و نیز لیگ حافظه سالمندی، سالم پیر شویم و گذر خاطره اشاره کرد.