ارائه خدمات به سالمندان و حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی

 قائم مقام معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ارائه خدمات به سالمندان محروم و حادثه‌دیدگان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از مهم‌ترین اموری است که این معاونت سعی دارد که با رسیدگی به آن گام‌هایی را در راستای خودکفایی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد بردارد. [divider] مجید ملک‌شاهی، قائم مقام […]

 قائم مقام معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ارائه خدمات به سالمندان محروم و حادثه‌دیدگان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از مهم‌ترین اموری است که این معاونت سعی دارد که با رسیدگی به آن گام‌هایی را در راستای خودکفایی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد بردارد.

[divider]

مجید ملک‌شاهی، قائم مقام معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: ارائه خدمات به محرومان و حادثه‌دیدگان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از وظایف معاونت حمایت و سلامت این نهاد حمایتی است که سعی شده است با حضور خیرین و نیکوکاران ارائه این خدمات به نحو شایسته و بایسته‌ای انجام شود.

وی افزود: مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد ریال در جهت تهیه اقلام مورد نیاز و ضروری افراد حادثه‌دیده ناشی از حوادث و بلایای طبیعی توسط خیران از ابتدای سال جاری اختصاص داده شده است.

توزیع ۵ هزار بسته سبد غذایی و بهداشتی

قائم مقام معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به حضور خیرین در این عرصه بیان کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۲ ارائه خدمات به شکل منسجمی اجرایی شد به نحوی که طبق آمار ارائه شده در این زمینه بیش از ۵ هزار بسته سبد غذایی و بهداشتی بین زلزله‌زدگان استان بوشهر، منطقه محروم بشاگرد و همچنین افراد سانحه دیده به واسطه زلزله و سیل در استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

ملک‌شاهی اظهار داشت: این سبدهای حمایتی حاوی مواد بهداشتی اولیه و مواد غذایی که ماندگاری زیاد و ارزش غذایی بالایی دارند بوده و آمار اعتباری این مقدار خدمات حمایتی صرف مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد ریال را در پی داشته است که همه این مبلغ از سوی خیرین و نیکوکاران به این نهاد حمایتی اهدا شده است.

اهدای وام تحصیل و یا کمک بلاعوض به دانشجویان

قائم مقام معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: ارائه خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان محروم که در مناطق کمتر توسعه یافته حضور دارند از مهم‌ترین اموری است که این معاونت سعی دارد که با رسیدگی به آن نقش قابل توجهی را در راستای خودکفایی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد بردارد که در این راستا با اهدای وام تحصیل و یا کمک بلاعوض به دانشجویان جهت پرداخت شهریه و توزیع سبد فرهنگی بین دانش‌آموزان به ارائه خدمات می‌پردازد.

ملک‌شاهی با بیان اینکه اولویت اصلی این نهاد فراهم کردن زمینه توانمندسازی افراد تحت حمایت است، یادآور شد: سعی شده است با برنامه‌ریزی‌های مدون در ایجاد اشتغال، خانواده را نیز در اولویت قرار داده و برای خانوارهای محروم نحت حمایت کاری تعریف کرده تا افراد سرپرست خانوار در محیط زندگی خودشان بتوانند به انجام کارشان بپردازند تا به نهاد خانواده آسیب وارد نشود.

۶ میلیون و ۳۰۰ هزار سالمند در کشور وجود دارد

وی یادآور شد: حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار سالمند در کشور وجود دارد که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در قالب طرح شهید رجایی در روستاها و در شهرها از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند که از این تعداد ۵۹ درصد سالمندان تحت پوشش را زنان و ۴۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند که ۳۶/۵ درصد از این افراد شهری و ۶۳/۵ درصد سالمندان روستایی هستند.

قائم مقام معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام اظهار کرد: با حمایت‌های این نهاد تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از سالمندان تحت حمایت با کمک‌های این نهاد مشغول به کار شده‌اند.