برگزاری نخستین تور گردشگری و ورزشی ویژه سالمندان سمنانی

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، سیدکریم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نخستین تور گردشگری ورزشی شهرداری برای سالمندان شهر در راستای تکریم و فراهم کردن نشاط برای این قشر و به مناسبت روز جهانی سالمندان با سفر به شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد برگزار شد. وی افزود: در این تور […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

سیدکریم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نخستین تور گردشگری ورزشی شهرداری برای سالمندان شهر در راستای تکریم و فراهم کردن نشاط برای این قشر و به مناسبت روز جهانی سالمندان با سفر به شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد برگزار شد.

وی افزود: در این تور یک‌روزه، سالمندان از برنامه‌های تفریحی و ورزشی شامل دال پلان، هفت سنگ و گشت و گذار در فضاهای طبیعی و شعرخوانی استفاده کردند و اوقات خوشی را در کنار هم سپری کردند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه رسیدگی به دغدغه سالمندان و حفظ سلامت آن‌ها یکی از رویکردهای مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: این سازمان در همین راستا، برنامه تفریحی و گردشگری ورزشی را برپا کرد که مورد استقبال سالمندان شهر قرار گرفت.

محمدی با تاکید بر اینکه سالمندان سرمایه‌های گران‌بهای زندگی هستند، تصریح کرد: سالمندان سرمایه‌های فکری و گنجینه‌های ارزشمند یک کشور محسوب می‌شوند، آن‌ها قشری ارزشمند هستند که از تجربه و اندیشه‌هایشان می‌توان در جهت پویایی و نشاط جامعه بهره برد و با برنامه‌ریزی‌های حمایتی و صحیح کوشید تا دوره سالمندی به برهه‌ای طلایی در زندگی هر فرد تبدیل شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این تورهای گردشگری ورزشی، افزایش و تقویت روحیه نشاط و شادابی میان سالمندان و ایجاد همبستگی اجتماعی، افزایش انگیزه و روحیه امید به زندگی در بین آن‌ها عنوان کرد.