اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان در رزن

اولین جلسه شورای هماهنگی سلامت سالمندان شهرستان رزن در محل سالن اجتماعات فرمانداری رزن با حضور اعضای شورای سالمندان برگزار شد. [divider]  به گزارش خبرگزاری پانا، فرماندار رزن در این جلسه با اشاره به قرآن و احادیث موجود در خصوص تکریم سالمندان و حفظ منزلت آنان مطالبی را بیان کرد و سپس به لزوم تشکیل شورای […]

اولین جلسه شورای هماهنگی سلامت سالمندان شهرستان رزن در محل سالن اجتماعات فرمانداری رزن با حضور اعضای شورای سالمندان برگزار شد.

[divider]

 به گزارش خبرگزاری پانا، فرماندار رزن در این جلسه با اشاره به قرآن و احادیث موجود در خصوص تکریم سالمندان و حفظ منزلت آنان مطالبی را بیان کرد و سپس به لزوم تشکیل شورای سالمندان با توجه به قوانین و آئین نامه های موجود پرداخت. 

کرم اصفهانی در ادامه افزود: در شهرستان رزن بیش از ۱۰درصد از جمعیت در گروه سنی بالای ۶۰سال هستند که در گروه سنی سالمندان قرار می گیرند.

وی از روسای ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در این جلسه خواست تا برنامه توجه و تکریم و حفظ منزلت سالمندان را در دستور اجرایی ادارات و موسسات خود قرار دهند.

رئیس اداره بهزیستی رزن با ارائه آمار وجود ۲/۸ درصدی سالمندان که حدود شش میلیون نفر جمعیت را شامل می شود و در ۵ سال آینده جمعیت سالمند کشور به ۵/۱۵ میلیون نفر که بیش از جمعیت ۰ تا۵ سال کشور خواهد بود گفت: بهزیستی به عنوان یک سازمان پیشگیری محور و توانمند ساز در حوزه سالمندان است که صیانت از سالمندان را وظیفه خود می داند.

رستم خانی به راه اندازی بنیاد فرهیختگان ویژه سالمندان در سازمان بهزیستی خبر داد که آموزشهای فرهنگی وتوانبخشی را ارائه می دهد.

درحال حاضر سازمان بهزیستی به ۲۸۵ هزار نفر سالمند خدمات ارائه می دهد که در شهرستان رزن ۲۲۷ نفر سالمند از خدمات سازمان برخوردارند.