معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲

«عصر جدید سالمندی» در طرح گنجینه‌های شهر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ از اجرای طرح گنجینه‌های شهر با عنوان «عصرجدید سالمندی» در منطقه ۲۲ خبر داد.

حامد خداوردی در این‌خصوص گفت: تندرستی از نگاه شهرداری منطقه ۲۲ صرفا مبتنی بر سلامت جسم نیست بلکه سلامتی روح و روان دارای اهمیت زیادی است. سالمندان در این حوزه بیش از دیگر گروه‌ها نیازمند مراقبت هستند و در این راستا در قالب رویداد گنجینه‌های شهر تلاش خواهیم کرد تا استعداد‌های سالمندان را در قالب رقابتی جذاب شناسایی و با معرفی برگزیدگان از توانایی آن‌ها برای ایجاد حال خوب زندگی استفاده کنیم.

به گفته مدیر اداره سلامت منطقه ۲۲؛ طرح گنجینه‌های شهر با محور‌های حفظ و قرائت قرآن، هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی، فعالیت‌های ورزشی، بخش ادبی و صنایع‌دستی ویژه سالمندان ۶۰ سال به بالا در سطح محلات منطقه ۲۲ برگزار و با استقبال سالمندان منطقه روبه رو شد.

بر اساس اعلام اداره کل سلامت منطقه ۲۲، سالمندان منطقه ۲۲ با ارسال بیش از ۵۰۰ اثر در رشته‌های صنایع دستی ۱۱ اثر، ادبی۶ اثر، قرآنی ۱ اثر، موسیقی ۲ اثر، هنر‌های تجسمی ۲ اثر و ورزشی ۲ اثر در رویداد گنجینه‌های شهر تهران انتخاب شدند.

مدیر اداره سلامت منطقه ۲۲ در ادامه گفت: با مشارکت سرای محلات و اعضای کانون سالمندان در سطح منطقه ۲۲؛ ۵۶۲ اثر به مرحله داوری راه یافت که در پروسه بررسی و ارزیابی آثار توسط داوران؛ ۲۴ اثر از منطقه ۲۲ به عنوان آثار شاخص و برگزیده جهت شرکت در رقابت‌های فرامنطقه‌ای انتخاب شد.

گفتنی است؛ همزمان با گرامیداشت هفته‌ی ملی سالمندان، از نفرات برتر در طرح گنجینه‌های شهر با اهدای لوح و هدیه تقدیر خواهد شد.