مراکز نگهداری روزانه سالمندان افتتاح خواهد شد

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش همشهری آنلاین، حمید صاحب در نشست خبری خود در مورد برنامه‌های هفته سلامت، گفت: هفته سلامت فرصتی است که مردم بار دیگر به مسئله سلامت ذهن و جسم اهمیت دهند و دقت داشته باشید که مفهوم سلامت بسیار عمیق و وسیع‌تر از تندرستی است و باید […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش همشهری آنلاین، حمید صاحب در نشست خبری خود در مورد برنامه‌های هفته سلامت، گفت: هفته سلامت فرصتی است که مردم بار دیگر به مسئله سلامت ذهن و جسم اهمیت دهند و دقت داشته باشید که مفهوم سلامت بسیار عمیق و وسیع‌تر از تندرستی است و باید علاوه بر توجه به مسئله تندرستی به سلامت روح نیز توجه کرد.

او با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی و تاکید شهردار تهران موضوعاتی همچون ارتقاء سلامت فردی و اجتماعی، تحکیم خانواده و جلب مشارکت آحاد مردم در دستور کار قرار دارد، گفت: ما نیز در این اداره کل با رویکرد مبانی ایرانی و اسلامی و محور خانواده و مسجد اقدامات خود را انجام خواهیم داد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه از نهم تا ۱۵ اردیبهشت ماه را هفته سلامت نامگذاری کردند که برنامه‌هایی خاص در دو حوزه عمومی و گروه‌های خاص پیش بینی شده است، گفت: شعار هفته سلامت حال خوب زندگی است که بیش از ۴۴ برنامه برای این هفته پیش بینی کردیم.

بخشی از صحبت‌های مدیرکل سلامت شهرداری تهران را در ادامه بخوانید:

*برنامه افتتاحیه در میدان مشق با حضور مدیران شهرداری برگزار می‌شود و امسال در هفته سلامت با برپایی ۱۰۰ میز خدمت با محوریت پزشکان و پیراپزشکان گروه‌های جهادی، بزرگترین طرح ویزیت پزشکی در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه مناطق کم برخوردار را با محوریت پارک شهر برگزار می‌کنیم.

*برای اولین بار مراسم گنجینه‌های شهر تهران در منطقه ۸ افتتاح می‌شود که در نظر داریم توانمندی‌های سالمندان را شناسایی کنیم و به نوعی مسابقه استعدادیابی است.

*در هفته سلامت دو مرکز فرآهنگ در مناطق ۱ و ۲۱ به صورت پایلوت افتتاح می‌شود که در این مراکز به صورت روزانه از سالمندان نگهداری شده و در این مراکز خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه نمی‌شود، اما خدمات بازآفرینی اجتماعی و فرهنگی ویژه سالمندان به آنها آموزش داده می‌شود و قرار بود این مراکز در بهمن ماه سال گذشته افتتاح شود اما به دلیل برخی ملاحظات افتتاح آنها به هفته سلامت امسال موکول شد.

*هر مرکز ۱۰۰ الی ۱۵۰ سالمند می‌تواند جذب کند که شهرداری تهران تجهیزات و خدمات و مکان ایجاد این مراکز را در اختیار بخش خصوصی که از بهزیستی مجوز فعالیت داشته باشد قرار می‌دهد و با اینکه این مراکز رایگان نیست اما مبلغ آن بسیار کمتر از مراکز خصوصی است و برای سالمندان نیازمند نیز این مراکز ارزان یا رایگان خواهد بود.

*مسابقه دو همگانی اوتیسم و سندرم دان در ۱۵ اردیبهشت و مسابقه پخت املت برای کودکان اوتیسم در ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.