شهرداری شهر «اوپلندز وزبه» سوئد

راهنماهای دیجیتال در خدمت سالمندان سوئدی

شهرداری شهر «اوپلندز وزبه» سوئد برای کمک به سالمندان برای ورود به دنیای دیجیتال، افرادی را استخدام کرده است که با سرکشی به خانه افراد سالمند، مشکلات آن‌ها را در رابطه با امور دیجیتال برطرف می‌کنند و آموزش‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا مانع از انزوای اجتماعی آن‌ها شوند.

شهرداری شهر «اوپلندز وزبه» سوئد برای کمک به سالمندان برای ورود به دنیای دیجیتال، افرادی را استخدام کرده است که با سرکشی به خانه افراد مسن، مشکلات آن‌ها را در رابطه با امور دیجیتال برطرف می‌کنند و آموزش‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

اما “راهنمای دیجیتال” چیست؟ این عنوان برای فردی است که کارش مانند یک پزشک، کنترل کردن سالمندان است اما به جای پرس‌وجو در مورد سلامتی آن‌ها، در مورد مشکلات دیجیتالی آن‌ها مانند ناتوانی در کار با تلفن هوشمندشان سوال می‌کند.

راهنماهای دیجیتال در خدمت سالمندان سوئدی

راهنمای دیجیتال، نمونه‌ای از چگونگی کاهش انزوا در میان سالمندان است. راه‌حل‌های هوشمند فناوری اطلاعات زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای سالمندان دشوار تلقی کرد، اما با کمک راهنماهای دیجیتال، به آن‌ها کمک می‌شود تا تجربه بهتری را برای ارتباط با دنیای مجازی داشته باشند. برای مثال، نصب شناسه بانکی روی تلفن همراه، زندگی روزمره را به میزان قابل توجهی برای افراد مسن آسان‌تر می‌کند.

وجود یک همراه برای انجام امور دیجیتال، برای سالمندان قوت قلب است و باعث می‌شود تا بر احساس اضطرابی که ناشی از انزوای دیجیتال است، غلبه کنند. علاوه بر این، حضور افراد در منازل افراد مسن، بسیار از لحاظ روانی مهم است، چراکه اغلب سالمندان حتی با وجود آموزش‌های ویدئویی نمی‌توانند بسیاری از مسائل را رفع کنند و به این ترتیب دچار تشویش می‌شوند. حال حضور فیزیکی کارشناسان در محل خیال آن‌ها را در این زمینه راحت می‌کند و قوت قلبی برای آن‌ها است چراکه راهنماهای دیجیتال تا زمان رفع مشکل در محل به سالمندان راهنمایی می‌دهند. راهنماهای دیجیتال، کارشناسان فناوری اطلاعات آموزش‌دیده هستند که سابقه کار با سالمندان را دارند و به این ترتیب، برای همنشینی و معاشرت با سالمندان آموزش‌های لازم را در اختیار دارند.