گلپایگان| اجرای کامل طرح شناسایی و نظارت از سالمندان پرخطر

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان، جلسه شورای سالمندان شهرستان گلپایگان درسال ۱۴۰۱ جهت بررسی اجرای مصوبات قبلی شورا در سال جاری به ریاست سرلک معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری و با حضور دبیر و اعضاء شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. سرپرست اداره بهزیستی شهرستان […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان، جلسه شورای سالمندان شهرستان گلپایگان درسال ۱۴۰۱ جهت بررسی اجرای مصوبات قبلی شورا در سال جاری به ریاست سرلک معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری و با حضور دبیر و اعضاء شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان به عنوان دبیر جلسه ضمن ارائه گزارشی از مصوبات قبلی و اقدامات انجام شده در خصوص اجرای مصوبات توسط دستگاه‌ها گفت: خدمات اداره بهزیستی در طول سال  ۱۴۰۱ به جامعه سالمند شهرستان اهداء تجهیزات توانبخشی و سمعک به ۲۵۰ نفر، خدمات در منزل به ۲۱ نفر و نگهداری و رسیدگی به سالمندان در آسایشگاه سالمندان و همچنین پیگیری مناسب سازی اماکن عمومی جهت استفاده آسان سالمندان از این امکان بوده است.

سیده فاطمه قائمی اجرای کامل طرح شناسایی و نظارت از سالمندان پر خطر را که دارای چند بیماری همزمان و صعب العلاج هستند توسط شبکه بهداشت و درمان با همکاری بین بخشی دستگاه‌ها را  بسیار ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح مشکلات شهروندان ارشد جامعه کمتر شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گلپایگان هم درخصوص شأن و منزلت سالمندان و خدماتی که دستگاه‌های مرتبط برای ارتقاء کیفیت سالمندان باید داشته باشند صحبت نمود.

سرلک از دستگاه‌ها خواست که وظایف خود را جهت بهره‌مندی سالمندان از خدمات دولت مردمی به نحو مطلوب دنبال نمایند و عدم اجرای مصوبات شورا از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

در این جلسه همچنین طبرزدی پور کارشناس سالمندان و مناسب سازی اداره بهزیستی با تأکید بر اهمیت مناسب سازی برای همه اقشار جامعه خصوصا سالمندان گفت: از ۶۲ دستگاه اجرایی شهرستان تنها هشت دستگاه ۸۰ درصد مناسب سازی را طبق استانداردها اجرا کرده‌اند که عزم جدی‌تر مسئولین دستگاه‌ها اجرایی خصوصا دستگاه‌هایی که بیشترین ارتباط با سالمندان را دارند از جمله کانون‌های بازنشستگی و شهرداری‌ها را در این خصوص می‌طلبد.

وی از شهرداران درخواست کرد مکان‌هایی را برای تفریح و ورزش زنان و مردان سالمند در پارک‌ها ایجاد کنند،

گفتنی است؛ ۱۷ درصد از جمعیت ۹۴ هزار نفری شهرستان گلپایگان سالمند هستند.

 گلپایگان| اجرای کامل طرح شناسایی و نظارت از سالمندان پرخطر

 گلپایگان| اجرای کامل طرح شناسایی و نظارت از سالمندان پرخطر

 گلپایگان| اجرای کامل طرح شناسایی و نظارت از سالمندان پرخطر