در راستای شهر دوستدار سالمند صورت می‌گیرد؛

اصفهان/ برگزاری مسابقه ملی عکس «ریشه‌ها»

دبیر هنری مسابقه ملی عکس ریشه‌ها گفت: این رویداد در سطح ملی و با حضور عکاسانی از سراسر کشور با موضوعات سالمندان و دورهمی خانوادگی، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، سالمندان و ارتباط بین نسلی، سالمند و ازدواج، سالمند و معنویت، سالمند و زندگی شهری، سالمند، سفر و گردشگری و سالمند شادی و نشاط برگزار می‌شود.

امیرحسین کمالی  اظهار کرد: برگزاری مسابقه ملی عکس ریشه‌ها در سطح ملی و با حضور عکاسانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این رویداد به همت دبیرخانه شهر دوستدار سالمند اصفهان و تنها عضو صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس برگزار می‌شود و در مجموع ۴۰۰ میلیون ریال جایزه برای آن در نظر گرفته شده است.

دبیر هنری مسابقه ملی عکس ریشه‌ها گفت: برگزیدگان نهایی رویداد ریشه‌ها تا پایان اسفندماه امسال مشخص خواهند شد و آثار برتر در نمایشگاهی به نمایش درخواهند آمد.

وی اظهار کرد: ریشه‌ها ما را به گذشته و نیاکانمان می‌رساند که باید گفت این ریشه‌ها عناصر مهمی در رشد و بقای جامعه هستند و پرداختن به آن‌ها به‌ویژه در شرایط امروز که به سمت پیری جمعیت پیش می‌رویم ضروری است.

کمالی با بیان اینکه اتاق فکر و جلسات ابتدایی این جشنواره از یک ماه قبل آغاز شده بود، ادامه داد: بخش‌بندی، نوع و میزان جوایز، داوران و زمان رویداد در همان زمان مشخص شدند.

وی با بیان اینکه در پایان رویداد، کتابی از آثار منتخب منتشر رویداد منتشر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره ملی است و عکاسان از استان‌های مختلف می‌توانند در رویداد شرکت کنند؛ تبلیغات به شکل فراگیر بوده و بیشتر عکاسان از جمله عکاسان حرفه‌ای در آن شرکت خواهند کرد.

دبیر هنری مسابقه ملی عکس ریشه‌ها گفت: حسن غفاری، مجید کورنگ‌بهشتی و من، هیئت داوران این مسابقه ملی هستیم. سعید امامی، سیدمهدی سجادزاده و ژاله کرمانی نیز در شورای سیاست‌گذاری و مهدی تمیزی به‌عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری در این رویداد نقش و مشارکت دارند.

برگزاری مسابقه ملی عکس «ریشه‌ها»

به گزارش ایمنا، جوایز مسابقه در بخش تک عکس به این شرح است؛ نفر اول تندیس جشنواره و لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۸۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره و لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، نفر سوم تندیس جشنواره و لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و تقدیر هیئت داوران برای دو نفر هر کدام مبلغ ۲۰ میلیون ریال.

جوایز مسابقه در بخش مجموعه عکس نیز به این شرح است؛ جایزه ویژه دوستدار سالمند و تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال. همچنین هیئت داوران جشنواره ریشه‌ها با اهدای لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال تقدیر می‌شوند.

به عکاسانی که آثار راه‌یافته به نمایشگاه دارند، در بخش تک عکس مبلغ سه میلیون ریال و مجموعه عکس مبلغ ۱۰ میلیون ریال، به‌عنوان حق‌التألیف (به‌جز عکاسان دریافت‌کننده جوایز) تعلق می‌گیرد.

بر همین اساس، سالمندان و دورهمی خانوادگی، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، سالمندان و ارتباط بین نسلی، سالمند و ازدواج، سالمند و معنویت، سالمند و زندگی شهری، سالمند، سفر و گردشگری، سالمند شادی و نشاط و سالمند و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سالمند و چالش‌های سلامتی، بیماری و اعتیاد از جمله محورهای موضوعی این مسابقه ملی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به آن‌ها آثار تولیدی خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

ارسال آثار از طریق پیام‌رسان‌های جشنواره در ایتا و تلگرام به شماره تلفن ۰۹۳۳۱۱۰۴۸۰۰، آدرس اینستاگرام risheha.fest/ و وب‌گاه www.bevaghteisfahan.com خواهد بود.

نشانی دبیرخانه جشنواره نیز اصفهان، چهارراه علامه امینی، کنارگذر اتوبان شهید صیاد شیرازی، دبیرخانه شهر دوستدار سالمند اصفهان است.