مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان اصفهان

اصفهان/ اصفهان پیشتاز در تدوین دستورالعمل محیط دوستدار سالمند

مسعود مهدویان‌فر در نشست تخصصی محیط دوستدار سالمند، اظهار کرد: سال گذشته در همین ایام، بین استاندار و نماینده صندوق ملل متحد در ایران، دیداری برگزار و تاکید بر این شد که سیاست‌های کلی استان جهت حفظ و تقویت برنامه‌های حمایت از سالمندان، تنظیم شود.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، مسعود مهدویان‌فر در نشست تخصصی محیط دوستدار سالمند، اظهار کرد: سال گذشته در همین ایام، بین استاندار و نماینده صندوق ملل متحد در ایران، دیداری برگزار و تاکید بر این شد که سیاست‌های کلی استان جهت حفظ و تقویت برنامه‌های حمایت از سالمندان، تنظیم شود.

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب شورای سالمندان استان در حال پیگیری بوده و امید است با تداوم جلسات و برنامه‌ریزی‌های سطح استان، حمایت از برنامه‌های سالمندی استان دنبال شود. توزیع نقشه تراکنش سالمندان در استان اصفهان، یکی از موارد حائز اهمیت و در حال تدوین است که توان دقیق‌سازی برنامه‌ریزی‌ها را دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان اصفهان ادامه داد: بررسی شهرستان‌های بیست‌وهشت‌گانه استان اصفهان صورت گرفته است تا اولویت‌ها سنجیده و عملکرد بهتری ارائه شود. تدوین دستورالعمل محیط دوستدار سالمند و برنامه راهبردی محیط دوستدار سالمند نیز برای عملیاتی شدن در حوزه معاونت عمرانی و شهرداری‌های استان، می‌تواند راهگشا باشد که استان اصفهان پیشتاز این موضوع است.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن دستورالعمل محیط دوستدار سالمند به عنوان یک مبنا در تمام شهرداری‌های استان، در شورای سالمندان دنبال می‌شود تا شاهد محیط دوستدار سالمند باشیم. توسعه نهادهای مدنی، سمن‌ها و فعالان حوزه سالمندی نیز حائز اهمیت است. نهادهای مدنی و مردم‌نهاد به منظور توجه بیشتر به موضوع سالمندی باید جذب شوند. به طور قطع اقدامات دولتی و حکومتی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی مسائل مربوط به سالمندی باشد.

مهدویان‌فر بابیان اینکه لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه سالمندان هم‌گرا شوند، اضافه کرد: نیازسنجی مؤثری از سایر اقدامات داشته‌ایم که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان انجام شده و مشخص‌کننده نیازها و اولویت‌ها است. امیدواریم با توجه به طرح پایلوت و حمایت شورای سالمندان، سازمان بهزیستی و مجموعه وزارت کشور و صندوق جمعیت سازمان ملل از برنامه‌های در حال اجرا، شاهد توسعه خدمات و حمایت از سالمندان و همکاری‌های بین بخشی باشیم.