ایلام / فرهنگ‌ تکریم سالمندان در ایلام مطلوب است

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، « حسین نورعلیوند» با بیان اینکه رشد جمعیت به گونه ای است که امروز ۹ و نیم درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهد، ابراز کرد: در کشور ایران اسلامی در راستای تکریم سالمندان و به تاسی از دین مبین اسلام یک هفته(۶الی ۱۲ ) مهرماه به […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

« حسین نورعلیوند» با بیان اینکه رشد جمعیت به گونه ای است که امروز ۹ و نیم درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهد، ابراز کرد: در کشور ایران اسلامی در راستای تکریم سالمندان و به تاسی از دین مبین اسلام یک هفته(۶الی ۱۲ ) مهرماه به عنوان هفته تکریم از سالمندان نامگذاری شده است.

وی افزود: طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۳ هزار نفر از جمعیت استان و به میزان ۸ و نیم درصد جامعه سالمند بوده که این میزان هم اکنون بر اساس سرشماری های انجام شده به ۹ و نیم درصد رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام یادآور شد: پیش بینی می شود تا سال ۱۴۱۰ حدود ۱۴ درصد جمعیت کشور را سالمندان را تشکیل دهند و این امر، ایران در زمره کشورهای سالمند قرار خواهد داد و لذا می طلبد که برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای مبنای وظیفه ذاتی که برعهده دارد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از سالمندان را در استان تحت حمایت دارد، گفت: در حال حاضر ۲ مرکز نگهداری سالمندان در استان فعالیت دارند و در مجموع ۶۰ نفر از سالمندان آقا و خانم در این مراکز مورد حمایت قرار دارند.

وی بیان کرد:جمیعت بیش از ۶۰۰ هزار نفری استان و تعداد کم سالمندان در مراکز توانبخشی سالمندان استان نشان می دهد که هنوز بافت سنتی در جامعه استان ایلام و احترام و تکریم سالمندان در استان ایلام به معنای واقعی وجود دارد.

نورعلیوند گفت: در این راستا به همت بهزیستی خدمات مستمر و غیر مستمر به سالمندان ارائه می شود که شامل ویزیت رایگان سالمندان توسط تیم پزشکی تخصصی سالمندان در منزل و یا بهره مندی ۲۵۱ نفر از سالمندان شهر ایلام از خدمات جامع آموزشی، توانبخشی، ورزشی و کتابخانه ای مرکز بنیاد فرازنگان است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام ابراز کرد: با توجه به بافت جمعیتی استان ایلام و رشد جمعیتی که پیش بینی شده است امید است در آینده شاهد ارجاع سالمندان به مراکز توانبخشی سالمندان نباشیم.