مدیرکل بهزیستی استان البرز

البرز / ۱۰ درصد جمعیت البرز را سالمندان تشکیل می‌دهند

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه ۱۲هزار جانباز و ۴۰ هزار معلول در استان شناسایی شده است، گفت: ۱۰ درصد جمعیت البرز را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وجیهه محمدی فلاح، مدیر کل بهزیستی و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز، در نشست با مدیرکل دفتر فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز، ضمن ارائه اقدامات این دبیرخانه، گفت: ۱۲هزار جانباز و ۴۰ هزار معلول در استان البرز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت البرز را سالمندان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: این اقشار یاد شده نیازمند معابر مناسب هستند.

محمدی فلاح با تاکید بر اینکه جامعه هدف مناسب سازی بسیاری از افراد جامعه را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: کودکان، زنان باردار و بیماران و کم توانان جسمی را نیز باید به جامعه هدف مناسب سازی که نیازمند معابر بازسازی شده هستند اضافه کرد.

مدیرکل بهزیستی با تاکید بر اینکه همه مدیران و فرمانداران باید اهتمام جدی در این امر خطیر داشته باشند، افزود: علی رغم اینکه قوانین بسیار خوبی در این زمینه تدوین شده و نقش و وظایف کلیه دستگاه‌ها را مشخص کرده است اما وضعیت مناسب سازی و دسترس پذیری در اماکن، معابر، فضاهای آموزشی، فرهنگی، درمانی و… از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی گفت: طبق برآوردهای انجام شده توسط تیم تخصصی بهزیستی و پیگیری و جلسات مکرر در این خصوص، همچنان شاهد این هستیم که از سوی شهرداری‌ها پروانه احداث، بازسازی و پایانکار ساختمان های جدید الاحداث باوجود عدم رعایت ضوابط و قوانین مناسب سازی صادر می‌شود.

این مقام مسؤول افزود: با توجه به مصوبه جلسات گذشته بانک‌ها موظف هستند دستگاه‌های خودپرداز را به شکلی جانمایی کنند که دسترسی جامعه هدف مناسب سازی به سهولت انجام پذیرد البته تعدادی از بانک‌ها اقدامات لازم در این زمینه را انجام دادند و برخی دیگر هنوز اقدامی در این زمینه صورت ندادند که انتظار ما این هست تا جلسه آینده، مناسب سازی ATM ها را انجام داده و گزارش عملکرد خود را اعلام فرمایند.