مدیرکل بهزیستی خوزستان

فعالیت ۸ مرکز نگهداری سالمندان در خوزستان / ۷ درصد خوزستانی‌ها بالای ۶۰ سال‌اند

مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان در آیین افتتاح این مرکز  ضمن تشکر از خیرین و هیات مدیره موسسه خیریه طلوع همدلی اظهار کرد: مرکز نگهداری سالمندان طلوع  همدلی با زیر بنای  ۶۷۸ مترمربع از سال ۱۳۹۰  و با ظرفیت ۳۰ نفر و حدود  ۱۲ نفر نیرو  در شهرستان کارون آغاز به کار کرد

مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان در آیین افتتاح این مرکز  ضمن تشکر از خیرین و هیات مدیره موسسه خیریه طلوع همدلی اظهار کرد: مرکز نگهداری سالمندان طلوع  همدلی با زیر بنای  ۶۷۸ مترمربع از سال ۱۳۹۰  و با ظرفیت ۳۰ نفر و حدود  ۱۲ نفر نیرو  در شهرستان کارون آغاز به کار کرد و  امروز فاز دوم این مرکز نیز با زیربنای ۱۳۰۸ متر مربع در دو طبقه  با ظرفیت ۴۰ نفر افتتاح شد.

به گزارش بهزیستی خوزستان، وی تصریح کرد: عملیات فاز دوم این مرکز از سال ۱۳۹۵ شروع  و با اعتباری بالغ بر  ۶۰ میلیارد ریال توسط موسسه خیریه ساخته و تجهیز شد. ساختمان این مرکز  متشکل از اتاق‌های دو تا حداکثر شش نفره است. این مرکز با ۱۲ نیرو و تیم تخصصی اعم از پزشک، فیزیوتراپ، پرستار، روانشناس و مددکار به سالمندان مقیم مرکز خدمات توانبخشی  ارائه می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر هشت مرکز توانبخشی شبانه‌روزی غیردولتی سالمندان با ظرفیت ۴۹۰ نفر در سطح استان خوزستان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند که از این تعداد سه مرکز سالمندان زن با ظرفیت ۱۸۰ نفر و دو مرکز مردان با ظرفیت ۱۱۰ نفر و دو مرکز مختلط با ظرفیت ۲۰۰ نفر در حال فعالیت و ارائه خدمات توانبخشی هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در این مراکز علاوه بر خدمات توانبخشی که شامل  ویزیت و چکاپ‌های روتین و دوره‌ای توسط پزشک عمومی، پرستار و کمک پرستار، خدمات فیزیوتراپی، روانشناسی و مددکاری و … است، برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی و برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت، مناسبت‌های ملی و مذهبی، جشن تولدهای سالمندان مقیم، اردوهای سیاحتی و زیارتی و…. نیز اجرا می‌شود.

کریمیان یادآور شد: انجام برنامه‌های  مربوط به اردوها و مناسبت‌ها در زمان شیوع بیماری کووید – ۱۹ بر اساس پروتکل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت کنترل بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

وی در پایان افزود: استان خوزستان از نظر جمعیت طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ دارای جمعیت ۴میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۰۹ نفر است که از این تعداد، ۳۳۲ هزار و ۱۹۹ نفر را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند یعنی ۷.۰۵ درصد  جمعیت استان خوزستان سالمند هستند. و بیشترین جمعیت بالای ۶۰ سال مربوط به شهرستان بهبهان با ۹ درصد نسبت به جمعیت شهرستان و کمترین مربوط به هویزه با ۵ درصد است.