به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد؛

کارگاه آموزشی «سبک زندگی در میانسالی» برگزار شد

کارگاه آموزشی «سبک زندگی در میانسالی» از سلسله برنامه های خانواده و سلامت به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

کارگاه آموزشی «سبک زندگی در میانسالی» از سلسله برنامه های خانواده و سلامت به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد با حضور زهرا خسروی عنبران، کارشناس حوزه سالمندان و میانسالان برگزار شد.

 

در ابتدا زهرا خسروی عنبران، کارشناس حوزه سالمندان و میانسالان خانه بهداشت شماره یک مشهد بر لزوم تنظیم و رعایت سبک زندگی اعم از داشتن تغذیه سالم، ورزش و فعالیت بدنی کافی، مراقبت و پیشگیری از بیماری های تهدید کننده از طریق چکاپ های دوره ای و … تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم انجام چکاپ های دوره ای برای میانسالان گفت: عزیزان میانسال می توانند با مراجعه به مرکز بهداشت منطقه محل سکونت خود از تمامی خدمات مربوط به معاینه و آزمایش های مختلف به صورت رایگان استفاده کنند و از خدماتی دیگر همچون دریافت برنامه های تغذیه مناسب و … برخوردار شوند.

خسروی شاداب زیستن در این دوران را نتیجه رعایت زندگی سالم و دور ماندن از عوامل خطر و کاهش زندگی عنوان کرد و گفت: برای داشتن زندگی سالم در دوران میانسالی باید به مواردی همچون دور ماندن از استرس، کنترل بیماری های مزمن، تغذیه سالم و … توجه داشته باشیم.

وی در پایان ورزش روزانه و ایجاد شادابی در زندگی را از عوامل مهم سپری کردن دوران میانسالی در آرامش، آسایش و سلامت عنوان کرد.